سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صفایی

حوزه/ امام‌جمعه بوشهر گفت: اگر منابع طبیعی دستخوش تغییرات و تصرفات شود و از بین رود، آن کشور دچار فقر سرزمینی خواهد شد، که بدترین نوع فقر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری عصر امروز در دیدار با مدیرکل و مسئولین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، یکی از ثروت‌های مهم و زیر بنایی یک کشور را منابع طبیعی آن عنوان کرد و اظهار داشت: اگر منابع طبیعی دستخوش تغییرات و تصرفات شود و از بین رود، آن کشور دچار فقر سرزمینی خواهد شد، که بدترین نوع فقر است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حوزه اصلی شما منابع طبیعی آب، اشجار و مراتع است و شامل معادن و حوزه‌های انرژی نمی‌شود، افزود: مراتع، منابع طبیعی و آب در ارتباط با منابع طبیعی دارای اهمیت بالایی است، زیرا منابعی همانند نفت، گاز و یا معادن که پایان پذیر هستند، جز منابع طبیعی محسوب نمی‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری خاطر نشان کرد: یکی از ارکان مدیریت حکمرانی یک کشور، حفظ و ارتقاء سطح منابع طبیعی آن کشور است.

وی ادامه داد: اگر یک کشور دارای منابع طبیعی با شاخص‌های رشد نباشد و در تولید ناخالص ملی اثرگذار نباشد، آن کشور دارای سرزمین سوخته خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در کلان جغرافیای ایران، دانش آبخیزداری دارای سابقه‌ای کهن می‌باشد، اما لازم است تا با فرمول‌های جدید در عرصه توسعه آن اقدام شود و نظارت لازم برای استحکام و لایروبی مداوم آن نیز در دستور کار قرار گیرد.

امام‌جمعه بوشهر مطرح کرد: همچنین ضروری است تا بر روی مدیریت آب به خصوص آب‌های سطح الارضی، تلاش فوق العاده‌ای انجام شود، چرا که این آب‌ها برای منابع طبیعی حیاتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha