دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار مدیر حوزه علمیه کردستان با روحانیون و طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی از موضوعاتی که طلاب باید حتما آن را کسب کنند، سواد رسانه است تا بهتر بتوانند توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار اظهار داشت: دوره طلبگی یک دوره زیبا در زندگی انسان است، وقتی انسان این دوره را سپری می کند می بیند که بهترین لحظات عمرش همین زمانی است که در حجره های زندگی کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: طلاب هرچقدر بتوانند از این فرصت استفاده کند قطعا برنده خواهند شد، لذا سعی کنید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.

استاد حوزه ادامه داد: ۲ مسئله در زندگی طلبگی انسان خیلی مهم است، چه در زندگی دنیوی چه در زندگی آخرت انسان و این توصیه دین است که انسان باید عمرش را صرف آموختن کند. ایام جوانی بهترین ایام برای یاد گرفتن است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان یادآور شد: مسئله دومی که انسان باید بدان توجه کند، تربیت نفس می باشد، طلبه ای که علم را آموخت، ولی مشغول تربیت نفس نشد، می تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه اثر منفی یک عالم غیرمهذب در جامعه خیلی بیشتر از خیلی افراد است، بیان داشت: بدترین عذاب ها برای آن عالمی است که خودش را خوب تربیت نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در ادامه به وقایع اخیر کشور اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان با تمام وجود احساس می کنند که انقلاب اسلامی اثر خودش را بر روی ملت ها گذاشته است، لذا در تلاش است که به آن آسیب برساند.

وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری نتوانسته است که به سمت آمریکا تیری شلیک کند، ولی ایران بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی توسط ارتش تروریستی آمریکا، پایگاه عین الاسد در عراق را موشک باران کرد و آمریکایی ها نتوانستند هیچ عکس العملی نشان دهند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: دشمن می داند که جمهوری اسلامی در آینده تا چه میزان می تواند در معادلات جهانی تاثیرگذار باشد، لذا تمام تلاش خود را معطوف آسیب زدن به کشور می کند که نمونه آن آشوب ها و اغتشاشات اخیر است.

وی افزود: رسانه های معاند تمام تلاش خود را می کنند تا یک حادثه که در ایران روی می دهد را به یک مسئله و بحران بزرگ تبدیل کنند تا جایی که برخی از رسانه ها اعلام کردند که سنندج سقوط کرده است، در حالی که هیچ خبری در این شهر نبود.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر ادامه داد: اینها غافل هستند که ایران به حدی از اقتدار رسیده است که این کارها تنها زحمت دادن به خودشان است.

استاد حوزه علمیه کردستان بیان کرد: امروز جنگ، جنگ رسانه است؛ دشمن می داند که جنگ نظامی علیه ایران بی فایده است و نمونه آن در عراق بود که بعد از ساقط کردن صدام، کسانی مدیریت کشور را در دست گرفتند که دشمن آمریکایی ها بودند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: دشمن امروز از قدرت رسانه استفاده می کند و خاصیت رسانه این است که می تواند افکار عمومی را مدیریت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که طلاب باید حتما آن را بیاموزند، سواد رسانه است تا بهتر بتوانند توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha