دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بلادیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان، گفت: طلاب امانت بزرگی هستند که باید نگاه ویژه ای به آموزش و تربیت همگی آنها داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی بلادیان، مدیر حوزه علمیه خوزستان در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان با اشاره به فرازی از نامه ی شماره ۵ نهج البلاغه «وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَةٌ»، اظهار داشت: مسئولیت هایی که به ما محول می شود برای فخرفروشی و ارضای هوای نفس نیست، بلکه امانت بزرگی است که از خداوند می خواهم توفیق خدمت، اخلاص و توجه به حساسیت کار، عطاء کرده و در نهایت کارها و برنامه ریزی ها به گونه ای صورت گیرد که مرضی اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

وی، افزود: طلاب امانت بزرگی در اختیار هستند که باید نگاه ویژه ای به آموزش و تربیت آنها داشته باشیم تا خداوند توفیقاتش را نصیبمان کند.

مدیرحوزه علمیه خوزستان در ادامه به بیان گزارش مختصری از فعالیت های خود در دوران کوتاه مدیریت حوزه علمیه خوزستان پرداخت و افزود: علاقه ای به منصب و موقعیت نداشتم و به خاطر تکلیفی که بزرگانی همچون آیت الله اعرافی، آیت الله موسوی جزایری و حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، بر عهده ی بنده گذاشتند با توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) فعالیت شروع کردم.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان در ادامه با تقدیر و تشکر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر سابق حوزه علمیه خوزستان، بیان کرد: در آغاز کار حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور باکرامت، بزرگواری و نگاه دلسوزانه و پدرانه در جلسات متعددی توضیحاتی از مجموعه ی مدیریت حوزه علمیه خوزستان، مدارس علمیه استان و امورات حساسی که وجود داشته متذکر شدند که بنده از این توضیحات بهره های فراوانی بردم.

وی ادامه داد: برای خدمت آمده ایم و کار و وظیفه ما تربیت طلاب عالم، متقی و خادم است از این رو از همه ی عزیزان تقاضا دارم در این امر تمام تلاش خود را انجام دهند

مدیرحوزه علمیه خوزستان افزود: بنده از همان ابتدا به مجموعه ی مدیریتی حوزه علمیه خوزستان اعلام کردم که بنا بر کار است و نه تغییر، از این رو سعی و تلاش بر این بوده از تمامی عزیزانی که در طول این سال ها کسب تجربه کرده و آگاهی، توجه و اشراف بیشتری به کار دارند استفاده نمایم و تغییری در مجموعه ی مدیریتی حوزه خوزستان صورت نگیرد.

وی، ابراز کرد: سیاست کاری بنده بر عدم تغییر است، ولی اگر خدائی نکرده در مجموعه مدیریت و یا مدارس علمیه استان ضعف، کوتاهی، خستگی مشاهده کنم و یا بزرگواری نتواند آنچنان که شایسته است کار خویش را انجام دهد و فرد دیگری بتواند با تفاوت محسوسی آن کار را انجام دهد با توجه به وظیفه ای که دارم بر خود لازم می دارم که بعد از تذکر و تقاضای اصلاح در کمال ادب و احترام مجبور به تغییر آن بزرگوار خواهم بود.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان در ادامه گفت: یکی از کارهایی که در حوزه علمیه خوزستان شروع کرده و بر آن اصرار و اهتمام فراوان داریم بحث شوراها است، از این رو اقدام به فعال سازی شورای تهذیب، شورای آموزش، شورای صیانت و شورای بصیرت و امور سیاسی در مدیریت حوزه استان کرده ایم که در این شوراها مسائل مهم هر قسمت مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

وی، افزود: علاوه بر فعال سازی شوراها، مشاورین توانایی را در عرصه های تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه، آموزش و پرورش، هنر، رسانه و فضای مجازی، مسائل علمی و ارزیابی مدارس انتخاب کرده که این افراد می توانند به طور مستقل شوراهایی تشکیل داده و به تجزیه و تحلیل مطالب بپردازند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه از لحاظ کمی ما در استان خوزستان دارای مدارس علمیه متعدد و طلاب فراوانی هستیم و باید از این فرصت استفاده کرده و در مسائل محتوایی و کیفیت کار علمی نیز حوزه علمیه خوزستان را ارتقا دهیم از این رو از حجت الاسلام گلزار تقاضا کردم در این زمینه کمک کند.

وی در پایان ضمن تأکید بر برنامه ریزی در حوزه علمیه، بیان کرد: اگر بخواهیم برنامه ریزی خوب و صحیحی برای حوزه علمیه خوزستان داشته باشیم باید بدانیم کجا هستیم؟ چه داریم؟ و ویژگی ها و نقاط ضعف و قوت هر مدرسه چیست؟ تا بتوانیم در برنامه ریزی ها نقاط قوت را افزایش و نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنیم ازاین رو در این زمینه از حجت الاسلام نعمت تباز تقاضا کردم مشاور در بحث ارزیابی باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha