سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
علی سعیدی

حوزه/ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به استفاده اغتشاشگران از انواع سلاح‌های گرم و سرد و درصد تخریب بالای آشوب‌ها، توضیح می‌دهد که چرا راهبردهای دشمن به جایی نرسید؟

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ظهر امروز در جمع مردم شاهرود، به تشریح ویژگی‌های اتفاقات اخیر در کشور پرداخت و اظهار کرد: حمله به هر نوع نهاد دینی مثل مسجد و حسینیه در دستور کار دشمنان در این برنامه‌ریزی بود و جوانان و نوجوانان طعمه این ماجرا بودند.

وی اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر فاقد سابقه هستند و فضای مجازی که در ایران رها شده است، سبب به خیابان آوردن آنها شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: بالا بودن میزان تخریب در این فتنه یکی از مسائل مهم است؛ استفاده از انواع سلاح‌های گرم و سرد را در این اغتشاشات شاهد هستیم.

سعیدی، جمعیت کم و هیاهوی بسیار را در کنار فعالیت‌های رسانه‌ای از شاخصه‌های اتفاقات اخیر در کشور بیان کرد و گفت: فضای مجازی از سوی غربی، هر ثانیه کشور را بمباران می‌کرد و جنگ بین‌المللی رسانه‌ای علیه ما، تلاش برای کشته‌سازی در کشور با بهانه‌های مختلف، استفاده از زنان و کشف حجاب از برنامه‌های دیگر دشمنان بود.

وی تصریح کرد: در نظرسنجی‌ها بیشترین مشکل مردم معیشتی است و زیر ۱۰ درصد مردم درباره حجاب خواسته‌هایی داشته‌اند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: روایت‌سازی‌های متعدد، شبکه‌ای بودن فعالیت افراد، محله‌ای بودن، تحریک اقوام و دانشجویان در دستور کار دشمنان ایران در این اغتشاشات بود.

سعیدی اظهار کرد: دشمنان با تمام توان به میدان آمدند، اما تیغشان نبرید و بعد از فروکش کردن ماجرا، گزارشی که محافل اطلاعاتی آمریکا به سرانشان می‌دهند، این است که گزارشی از اختلاف بین نیروهای مسلح ایران ارائه نشده و گزارش‌ها و ارزیابی مخالفان نظام از وضع داخلی ایران اشتباه بوده است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب هم بر این موضوع تأکید کردند که راهبردهای دشمن به جایی نرسید. آنها تلاش داشتند که توافق برجام را به اوضاع داخلی ایران گره بزنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه این قضایا دو لایه طبیعی و غیرطبیعی داشت، گفت: نارضایتی مردم لایه طبیعی اتفاقات اخیر بود و مردم مشکل دارند؛ دولت رئیسی در چند نقطه شروع به اصلاح امور بازمانده از گذشته کرده است و مردم، شاهد روند اصلاح اوضاع هستند.

سعیدی بیان کرد: آرام و آرام مسائل حل می‌شود و نیازمندی‌های مردم تأمل می‌خواهد و دشمنان از این موضوع نگران هستند.

وی تأکید کرد: اگر منتظریم روزی تقابل جبهه حق و باطل تمام شود، محال و خلاف سنت الهی است و تقابل این دو، برای آزمون امت‌ها و ملت‌هاست.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه ملت ایران در پایان راه دشوار خود است و نیاز به استقامت و پایداری دارد، به عواقب تسلیم شدن در این برهه برابر دشمنان اشاره کرد.

سعیدی گفت: سرخوردگی مجموعه دلدادگان انقلاب اسلامی در جهان، سرکوب شدید شیعیان در تمام نقاط جهان، تجزیه ایران، شکست چندباره انقلاب توحیدی از عواقب تسلیم شدن خواهد بود.

وی تقابل حق و باطل را ابدی دانست و استقامت را تنها راه رویارویی با زیاده‌خواهی‌های دشمنان عنوان کرد و افزود: باید روی اصول ایستاد و به فرموده قرآن استقامت نیاز است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، جهاد تبیین را مسئولیت همه آحاد مردم در جنگ نرم عنوان کرد و گفت: در هر زمان و مکان باید جهاد تبیین کرد و بیان اهداف دشمن و پشت صحنه اغتشاشات و پیامدهای عقب‌نشینی و توجه به مقتضیات حال، پرهیز دادن از دروغ‌شنوی، کمک به دستگاه‌های امنیتی و احساس تکلیف باید در این جهاد مورد دقت باشد.

سعیدی، تکلیف امروز همگان را سنگین دانست و اظهار کرد: مردم از این اتفاقات درس گرفته‌اند؛ اما برای رفع ریشه‌ای مسائل وزارت علوم و آموزش و پرورش باید متحول شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha