شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
دکتر کیان دهرا بپور

حوزه/ مدیر کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تقریبا ۶میلیون نفر در کشورمان تحت پوشش بیمه درمانی سلامت هستند و ۹۰ درصد هزینه های ناباروری و بیمارستان‌های دولتی از طرف بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، دکتر کیان دهراب پور مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه گچساران با اشاره به خدمات سازمان بیمه سلامت به مردم گفت: بیمه سلامت مهمترین و بزرگترین دستگاه بیمه پایه در کشور است.

وی اظهار کرد: بیمه پایه یعنی بیمه ای که حداقل ها را در خصوص کاهش هزینه های درمان را داشته باشد تا مردم نیز در مقوله بهداشتی و درمانی متحمل هزینه های زیاد نشوند.

دهرابپور با بیان اینکه نزدیک به ۵۳۰ هزار نفر از مردم استان معادل ۷۰درصد، تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: پنج صندوق بیمه ای در بیمه سلامت وجود دارد که بزرگترین آن صندوق بیمه روستاییان، عشایر و شهرهای زیر۲۰ هزار نفر با پوشش جمعیت ۳۳۰ هزارنفری است هرچند کل جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر۲۰ هزارنفر استان نیز به لطف نظام اسلامی از بیمه پایه برخوردار هستند.

دکتر دهراب پور ادامه داد:اگرچه در این خصوص نیز کارکنان دولت ۸۶ هزارنفر، صندوق بیمه همگانی ۷۲هزارنفر، صندوق سایر اقشار (مدجویان کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگران) قریب به ۴۰هزار نفر و مابقی صندوق ها نیز کمتر از ۵۰۰نفر را تحت پوشش دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد به اشاره به پوشش ۹۰ درصدی و تخفیف هزینه ها در بیمارستانها های دولتی اشاره کرد و گفت، در بحث درمان های سرپایی، استفاده از خدمات آزمایشگاهی، فیزیوتراپی، دارو و ... نیز از ۷۰درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه به بحث بیمه سلامت همگانی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: راهبرد دولت و مجلس این بوده که هیچ شخصی در ایران فاقد بیمه درمانی نباشد. لذا در سه شهر یاسوج، گچساران و دهدشت ممکن است افرادی هم باشند که تحت هیچ نوع پوشش بیمه ای درمانی نباشند که همه وظیفه داریم در این خصوص نیز اطلاع رسانی کنیم .

دکتر دهراب پور با بیان اینکه صد البته که در این طرح توجه و احساس مسئولیت نظام نسبت به افراد ضعیف تر جامعه بیشتر شده افزود: آنهایی که در دهک های پایین جامعه هستند به جای تخفیف ۹۰درصدی از تخفیف ۹۵درصدی و در درمان سرپایی نیزاز تخفیف ۸۰ درصدی بهره مند خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد: فرزندان کارکنان دولت در یک سنی از پوشش بیمه ای خارج می شوند، پس انتظار است که راهنمایی شوند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

وی عنوان کرد: تقریبا ۶میلیون نفر در کشورمان تحت پوشش بیمه درمانی سلامت هستند، لذا این اعتبار از طرف دولت و مجلس دیده شده که همه افراد تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند.

وی افزود:یکی دیگر از خدماتی که از ابتدای دی ماه سال گذشته از طریق سازمان بیمه سلامت ارائه شد، تخفیف ۹۰درصدی در هزینه درمان ناباروری است، با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و فرزند آوری این موضوع در بیمه سلامت هم دیده شده و هزینه های بالای ناباروری به حداقل رسیده است در حالی که در این خصوص حدود ۴۰درصد از خانواده هاییی که مراجعه کردند نتیجه گرفتند و بیمارستان بی بی حکیمه(س) گچساران ظرفیت خوبی در این خصوص خواهند بود.

دکتر دهراب پور ادامه داد: از دیگر خدمات بیمه سلامت در دولت سیزدهم برداشتن سقف تخفیفات مراکز فیزیوتراپی بود.

وی افزود: در گذشته تنها درصد کمی از افراد می توانستند از تخفیفات بیمه ای استفاده کنند در حالی که این سقف برداشته شد و همه افرادی که مراجعه می کنند از تخفیف ۷۰درصدی بهره مند می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد به بحث توانبخشی معلولین اشاره کرد و گفت: آنچه که حائز اهمیت است راه اندازی صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج و خاص است که در گذشته فقط پنج نوع بیماری تحت پوشش این صندوق ها قرار داشت که به ۲۷بیماری تعمیم داده شده که ازجمله بیماران سرطانی است.

وی در پایان اظهار کرد: نظام در راستای خدمت به مردم، خدمات ارزشمندی را ارائه کرده است اگرچه ۶۸ مرکز جامع خدماتی، بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی و عشایری استان وجود دارد و در همه این مراکز پزشک وجود دارد اما تلاش داریم تا همه هزینه ها انسانی و تجهیزاتی را از طریق سازمان بیمه سلامت به بهترین شکل به مردم ارائه دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha