شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همایش خانوادگی بصیرت افزایی کارکنان تیپ زرهی حضرت حجت(عج)

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) با اشاره به ولایتمداری و در صحنه بودن عشایر خوزستان در برابر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب، گفت: عشایر در امتحان‌های گوناگون، نقشه‌های دشمن را در نطفه خفه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، همایش خانوادگی بصیرت افزایی کارکنان تیپ زرهی حضرت حجت(عج) نیروی زمینی سپاه امروز در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوسنگرد برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام علی نیسی استاد مدرسه علمیه حضرت علی بن ابیطالب(ع) اهواز با اشاره به اینکه قرآن کریم ۴ نوع خانواده را ذکر می‌کند، اظهار داشت: خانواده نخست، هم زن و هم مرد بد هستند که در دو آیه ۱ و ۴ سوره مسد «تَبَّت یَدَا أَبِی لَهَب وَتَبَّ» و «وَٱمرَأَتُهُۥ حَمَّالَةَ ٱلحَطَبِ» به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه نوع دیگر خانواده، زن و مرد خوب هستند، ادامه داد: مصداق این نوع خانواده، حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) است که در آیه ۷۶ سوره انسان «هَلْ أَتَی عَلَی الْإِنْسَانِ حِینٌ مِنَ الدَّهْرِ لَمْ یَکُنْ شَیْئًا مَذْکُورًا» به آن پرداخته شده است.

این استاد حوزه علمیه "مرد خوب و زن بد" را نوع دیگر خانواده براساس دین مبین اسلام برشمرد و یادآور شد: در آیه ۷۶ سوره صافات «سَلامٌ عَلی‌ نُوحٍ فِی الْعالَمِینَ» و آیه ۱۰ سوره تحریم «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ کَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَامْرَأَتَ لُوطٍ» نمونه‌های عینی این نوع خانواده ذکر شده است.

حجت الاسلام نیسی با بیان اینکه "زن خوب و مرد بد" نوع چهارم خانواده است، گفت: فرعون و همسرش حضرت آسیه نمونه‌های این نوع خانواده هستند که در آیه ۱۱ سوره تحریم «وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ» به آن اشاره شده است.

همچنین حجت الاسلام سید عبدالطیف طباطبایی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار به همه پرستاران ایران اسلامی که در عرصه جهاد خدمت رسانی به بیماران در مراکز درمانی مشغول به خدمت در این شغل مقدس هستند، اظهار داشت: این بانو علاوه بر اینکه پرستار واقعی به معنای کلمه در کربلا بودند، در پرستاری از امام سجاد(ع) و اهل خیمه‌ها نیز لحظه‌ای کوتاهی نکردند.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) در پرستاری از اندیشه‌ قیام سیدالشهدا(ع) با روشنگری‌های خود، خاندان بنی امیه را رسوا کرد و اگر روشنگری‌های ایشان نبودند، امروز دشمنان اهل بیت(ع) حقانیت قیام کربلا را به نفع خود مصادره می‌کردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم شهرستان سوسنگرد، خاطرنشان کرد: مردم غیور، ولایتمدار و مقاوم دشت آزادگان در پیروی از اسلام و سر تسلیم نیاوردن در برابر دشمنان ایران اسلامی لحظه غافل نماندند.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: عشایر غیور عرب دشت آزادگان قبل از انقلاب اسلامی همزمان با جنگ جهانی اول در مقابل قوای انگلیس ایستادند و آنها را شکست دادند.

وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز فرزندان شهدای عشایر عرب خوزستان در دفاع از انقلاب اسلامی و نظام مقاومت کردند و سوسنگرد از محاصره دشمن بعثی آزاد شد و افتخار دیگری را به ارمغان آوردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ زرهی حضرت حجت(عج) با اشاره به ولایتمداری و در صحنه بودن عشایر خوزستان در برابر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب، خاطرنشان کرد: عشایر در امتحان‌های گوناگون، نقشه‌های دشمن را در نطفه خفه کردند.

در این مراسم به جمعی از خانواده‌های کارکنان نیروی زمینی تیپ زرهی حضرت حجت(عج) به قید قرعه هدایایی اهدا شد و در پایان نیز سرود سلام فرمانده توسط کودکان و نوجوانان همخوانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha