پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رودسر

حوزه/ برنامه دشمن این بود که اگر ایران در داخل کشور درگیر شود آذربایجان می‌تواند قسمتی از ارمنستان را بگیرد تا ارتباط ایران با اروپا و روسیه قطع شود. مسئله دیگر اینکه رئیس جمهور که به نیویورک رفت زبانش بلرزد که به خواست خدا دسیسه آنها انجام نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، سرهنگ احمدرضا منشوری معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان، امروز در جلسه بصیرتی که با حضور مدیریت، کادر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام رودسر برگزار شد گفت: فتنه‌گران سال ۹۶ با شعار اقتصادی شروع کردند چون در آن ضعف داشتیم لذا اولین قشری که می‌خواستند جذب کرده و وارد معرکه کنند کارگران بودند برای همین، کمپین گرسنگان را تشکیل دادند که موجب درگیری‌هایی شد، سپس با عملیاتی که با کمک عوامل نفاق و سلطنت طلب انجام شد برای اینکه صدایشان را به دنیا برسانند سراغ فرهنگیان رفتند که مطالباتی داشتند، پس از آن سراغ دانشجویانی که فرزندان کارگران هستند رفتند تا آنها بگویند ما هزینه ادامه تحصیل را نداریم و بعد آن سراغ اقوام رفتند.

وی ادامه داد: اقوام را وارد کردند و سپس مذاهب را به جان هم انداختند؟ زیرا تنوع اقوام در جمهوری اسلامی بیشتر از مذاهب بود و با اقوام بهتر می‌توانند ایران را تجزیه کنند. بعد از این ماجرا دشمنان ایران سراغ ادیان رفتند مثل مسیحیان و... کمپینی ساختند که ادیان در زندانی قرار گرفته اند که توان نفس کشیدن ندارند، اما ادیان واکنشی نشان ندادند و نقشه شان با شکست مواجه شد.

منشوری افزود: آنها در فتنه اخیر یک شعاری داشتند که به لیدر ها گفته بودند «تجمع اغتشاش و اعتصاب». همچنین یک جنگ برون مرزی هم در نظر گرفتند که جمهوری اسلامی باید در مرزهای خودش درگیر شود که از لحاظ امنیتی کنترل از دست خارج شود و در ادامه عملیاتی شروع کردند به نام عملیات اقتصادی که از فروش نفت جلوگیری کنند؛ این کار را با تهدید کشورهایی که نفت می‌خریدند و با دزدیدن کشتی‌ها انجام دادند. همچنین با نفوذ در دولت بتوانند ادبیاتی مثل سازش در مقابل مقاومت ایجاد کنند یعنی مزدورانشان با ادبیات آنها وارد دولت شوند. در ادامه گفتند در داخل ایران بررسی کنیم مردم از چه چیزی بیشتر تحریک می‌شوند یعنی هر قشری به روش خودش در مقابل حکومت بایستد به صورت وسیع. این عملیات‌ها را انجام دادند اما به هدفشان نرسیدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان بیان کرد: امسال در آستانه اربعین در عراق تحرکاتی انجام شد تا اربعین انجام نشود اما با هوشیاری علما موضوع عراق بسته شد. البته دشمن برنامه داشت. مسئله مهسا امینی یک اتفاق نبود یک طرح بود که دشمن ایجاد کرد اما این‌بار شعار از اقتصادی به اجتماعی عوض شد که موضوع پوشش بود، زیرا می‌خواستند حرکت عظیم اربعین را تحت الشعاع قرار دهند. همچنین اول مهر هفته دفاع مقدس است که می‌خواستند فروکش کند. مسئله دیگر بازگشایی مدارس است زیرا می‌خواستند شادی از خانواده دانش آموزان و دانشجویان گرفته شود.

وی ادامه داد: برنامه دشمن این بود که اگر ایران در داخل کشور درگیر شود آذربایجان می‌تواند قسمتی از ارمنستان را بگیرد تا ارتباط ایران با اروپا و روسیه قطع شود. مسئله دیگر اینکه رئیس جمهور که به نیویورک رفت زبانش بلرزد که به خواست خدا دسیسه آنها انجام نشد نکته دیگر اینکه می‌خواستند سرعت پیشرفت کشور را کم کنند. با این درگیری‌ها می‌خواستند بدبینی برای ایران ایجاد شود به عنوان مثال چین می‌خواست خط آهن در ایران بزند، اما موقتا منصرف شد یا با بعضی کشورهای حاشیه خلیج فارس ارتباط ما تضعیف شد.

انتهای پیام

خبرنگار محمدجواد ربیعی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha