جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه فرهنگیان در آینده یک نسل می‌توانند تأثیر گذار باشند، گفت: فرصت‌ها همانند ابر بهاری به سرعت عبور خواهد کرد و لذا باید این فرصت را غنیمت بشمارید و بدانید که این مجموعه می‌تواند تحول بزرگی را در جامعه ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دوره توانمند سازی مدیران دانشگاه‌های فرهنگیان منطقه ۳ کشور، با اشاره به اینکه اولین و آخرین تعهدی که در عالم از بشر گرفته شده، تعهد بر ربوبیت است، اظهار داشت: انسان پر ظرفیت‌ترین موجود عالم و دارای استعدادهای نهفته بسیاری در وجود خود می‌باشد.

وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود، گفت: وظیفه مربی این است که نقاط قوت و استعدادها را شناسایی و آن را با مهارت خود به فعلیت برساند.

وی با اشاره به اینکه معنای کار فرهنگی نیز همین است، یادآور شد: در ادبیات فارسی زمانی که می‌گوییم کار فرهنگی، منظور شکوفا کردن استعدادهای افراد و جامعه است و اگر در این عرصه موفق بودیم، شاهد انجام کار فرهنگی خواهیم بود.

امام جمعه همدان افزود: آنچه از آیات و روایات برداشت می‌شود این است که برای تبدیل شدن این استعداد به فعلیت و رسیدن انسان به کمال، هیچ راهی به غیر از دین و وحی وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه عقل غیر از دین نیست و ابزاری برای دستیابی انسان به کمال است، یادآور شد: عقلی که در کنار وحی قرار می‌گیرد همان دین است و لذا به این دلیل مطرح شده که عقل جزو مقدمات اصلی دین داری است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه هیچ‌کس به جز پروردگار از استعدادهای بشر آگاهی کامل ندارد، گفت: بشر منقطع از وحی، همان تمدن غربی است که می‌بینیم تمام همت خود را بر تقویت قوای نباتی و حیوانی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه دین تنها نماز و روزه نیست، خاطرنشان کرد: تمام آموزه‌های دین، حرکت به سمت کمال است و دین آمده تا تمام استعدادهای نهفته ما را بروز دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: لازم است به این نکته توجه کنیم که دانشجویانی در دانشگاه فرهنگیان حضور دارند که خود فردا تبدیل به مربی خواهند شد و لذا توجه به دین شناسی درست در این دانشگاه از ضرورت هاست.

وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان باید دین را به درستی برای جامعه تبیین کند و نباید اجازه دهیم عملکرد اشتباه برخی مسئولان و چند سخنرانی به معنای دین بیان شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه تقویت دانشگاه فرهنگیان بسیار مهم است، گفت: در عرصه دین داری اگر معلم، خود دین دار نباشد، نمی‌تواند دین را به درستی تعلیم دهد و نسل جوانی که آینده کشور در دست اوست را به درستی تربیت کند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش دانشگاه فرهنگیان می‌باشد، خاطرنشان کرد: تربیت کار آسانی نیست و به سادگی اتفاق نمی‌افتد و این اصل کار شما را سخت‌تر می‌کند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه فرهنگیان در آینده یک نسل می‌توانند تأثیرگذار باشند، یادآور شد: فرصت‌ها همانند ابر بهاری به سرعت عبور خواهد کرد و لذا باید این فرصت را غنیمت بشمارید و بدانید که این مجموعه می‌تواند تحول بزرگی را در جامعه ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha