پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضا ثقتی

حوزه/ میرزا را نباید به گیلان محدود کرد بلکه باید این مبارز شهید را به عموم مردم ایران و جهان معرفی کنیم تا پژواک شهید میرزاکوچک خان در اقصی نقاط جهان به صدا درآید و همه با این شخصیت آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رضا ثقتی امروز در کنگره ملی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی که در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با قدردانی از برگزاری این مراسم بر لزوم بازشناسی شخصیت مبارز و مجاهد میرزا کوچک خان جنگلی تأکید کرد.

وی گفت: کنگره شهید میرزا کوچک خان ۷۰ عنوان رویداد و برنامه را در دل خود جای داده و تا به امروز چندین جلسه و همایش برگزار شده است و اجلاسیه پایانی نیز در رشت یک روز قبل از سالروز شهادت ایشان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: خروجی این کنگره ملی باید به بنیاد دائمی شهید میرزا کوچک خان جنگلی ختم شود تا این بنیاد محلی برای بازشناسی نهضت جنگل به رهبری میرزا کوچک خان باشد و در این راستا امیدواریم از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی کشور استفاده کرده و شاهد تأسیس دبیرخانه و بنیاد دائمی شهید میرزاکوچک خان جنگلی باشیم.

دبیر کنگره ملی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی افزود: این جلسات کمک شایانی به زدودن غبار مظلومیت از چهره مغفول مانده و ظرفیت‌های بین‌المللی استان گیلان می‌کند و به تعبیر رهبری مردم گیلان همیشه پرچمدار مبارزه با ظلم و استبداد بودند و میرزا کوچک خان جنگلی نمونه بارز این مبارزه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از میرزا کوچک جنگلی به عنوان روحانی، مجتهد و فقیه یاد کرد و گفت: یکی از اهداف برگزاری این اجلاسیه در قم به عنوان خاستگاه انقلاب و شهر فقاهت این بود که به ابعاد فقهی و اجتهادی میرزا کوچک جنگلی بیشتر پرداخته شود.

ثقتی در پایان سخنان خود گفت: میرزا را نباید به گیلان محدود کرد بلکه باید این مبارز شهید را به عموم مردم ایران و جهان معرفی کنیم تا پژواک شهید میرزاکوچک خان در اقصی نقاط جهان به صدا درآید و همه با این شخصیت آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha