جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه شبهه پژوهی «جنگ ترکیبی»

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی در بیان راهکارهای مواجهه طلاب و روحانیون با جنگ ترکیبی بیان داشت: درخواست رسیدگی به اعتراضات به حق از سوی مسئولین، ارتباط بیشتر طلاب و روحانیون با اقشار بیشتر جامعه از طریق تبلیغ چهره به چهره، پرهیز از تجملات و مردمی بودن از مهمترین راهکارها برای کاهش اثر عوامل ایجاد اغتشاشات در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه در پانزدهمین مدرسه شبهه پژوهی که از سوی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه و آستان قدس رضوی و حول موضوع «جنگ ترکیبی» برگزار شد، به تشریح «بایسته های حوزه علمیه در مواجهه با جنگ ترکیبی» پرداخت و گفت: با بررسی هایی صورت گرفته مجموعه عوامل ایجاد اغتشاشات اخیر را می توان به شش دسته تقسیم کرد؛ اولین و مهم ترین آن ها استکبار جهانی است. به این دلیل که مدیریت دست آن ها بوده و بقیه ابزار هستند.

وی افزود: عامل اول، عامل جدیدی نبوده و پرونده توطئه های پرتعداد استکبار جهانی در طول ۴۳ سال گذشته بسیار سنگین است. پیشنهاد می دهم اهل قلم مقالاتی را حول این موضوع پر ماجرا به نگارش درآورند.

دشمنان اسلام نمی توانند روی کار آمدن دولت اسلامی در هیچ کجای جهان را تحمل کنند

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: دشمنان جانی جهان اسلام نمی توانند روی کار آمدن دولت اسلامی در هیچ کجای دنیا را تحمل نمایند. عجیب است که دول کشورهای اسلامی از توطئه ها و دسیسه های جهان استکبار نسبت به آن ها عبرت نمی گیرند. اقدامات آمریکا در مورد انقلاب مردم مصر و عاقبت محمد مُرسی بسیار قابل تأمل است. در کشور ما نیز وقایعی همچون کودتای نوژه را دنبال کردند، اما به هدفشان نرسیدند.

وی ایجاد احزاب و خلق سازمان های سیاسی منحرف را یکی دیگر از توطئه های مستکبرین در ایران اسلامی دانست و گفت: به یاد دارم زمانی در دانشگاه تهران ۱۳۰ حزب اعلام موجودیت کردند. برخی از آن ها از قبل بودند، اما تعداد آن ها به ۱۰ حزب نمی رسید و به یکباره این تعداد به حدود ۱۳۰ حزب رسیده بود. بررسی پشتیبانی های فکری و مالی این احزاب بسیار مهم و درس آموز است.

کاهش ارزش ارز ملی، یکی از تکنیک های تقابلی غرب نسبت به کشورهای مخالف

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه فشار اقتصادی و کاهش ارزش ارز ملی ایران را یکی دیگر از توطئه های دشمنان اسلام برای تقابل با انقلاب اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: کاهش ارزش ارز ملی را آمریکا و هم پیمانانش در شوروی سابق نیز پیاده کردند که نتیجه آن فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود. این حیله در کشورهای دیگری نیز اجرا شده است. تدابیر و مقاومت های جمهوری اسلامی ایران در مقابل این حربه دشمن، موجب جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی در مقایسه با سایر کشورهای مورد هجمه این تکنیک تقابلی شده است.

وی با اشاره موفقیت های بی شمار جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف افزود: خوشبختانه این نظام توانسته است موفقیت های بسیاری را در عرصه های گوناگون به دست آورد؛ در جمع بندی تقابل ایران و آمریکا داریم می بینیم که کشورهای مختلف منطقه دارند دست رد به سینه آمریکایی ها می زنند و تلاش می کنند آنان را از کشورهای خود بیرون نمایند.

راه اندازی شعب حوزه علمیه در ۶۰ کشور دنیا

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان داشت: حوزه های علمیه در حال حاضر توانسته اند در ۶۰ کشور مختلف شعبه دایر نمایند. به عنوان مثال در سفری به کشور گینه که در جنوب غرب قاره آفریقا قرار دارد، شاهد برگزاری نماز جمعه شیعیان این کشور در بیش از ۴۰ نقطه بودم. این تنها یکی از موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی است. آمریکا از این می ترسد و از انتشار گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه جهانی هراس دارد.

وی گروهک های ضدانقلاب را دومین عامل ایجاد اغتشاشات اخیر دانست و گفت: گروهک هایی همچون سلطنت طلب ها، چریک های فدایی خلق، منافقین، کومله، حزب دموکرات کرد و ده ها حزب و گروهک دیگر هستند که بودجه هایی را از سوی آمریکا و هم پیمانانش دریافت کرده و در حال فعالیت های تبلیغاتی و نظامی و شبه نظامی هستند.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه اظهار کرد: مزدوران داخلی سومین عامل ایجاد اغتشاشات اخیر در کشور هستند که از سوی ایادی دشمن اجیر شده اند تا ایران اسلامی را ناامن کنند.

سلبریتی های شتاب زده

وی با تأکید بر فعالیت های برخی سلبریتی ها به عنوان چهارمین عامل ایجاد اغتشاشات، اظهار داشت: برخی از سلبریتی های ایران و افراد دارای شهرت در سطح جامعه، بدون اثبات دلایل مرگ مرحومه «مهسا امینی» و شتاب زده به انتشار بیانیه هایی پرداخته و بر طبل اغتشاشات کوبیدند. کدام منطق این گونه موضع گیری را می پذیرد؟ این سلبریتی ها از بین ورزشکاران، هنرمندان و روحانیون، بلند شدند و جامعه را به سمت این ناامنی ها سوق دادند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: به نظر می رسد این چهل نفر سلبریتی که از عوامل ایجاد این اغتشاشات بوده و در حال حاضر در خانه هایشان راحت زندگی می کنند، نه تنها از سوی قوه قضائیه، بلکه از سوی نخبگان جامعه باید مؤاخذه شوند. نقد و بررسی عملکرد این افراد و روشنگری در این مورد می تواند، پاسخی محکم به اقدامات آن ها باشد.

وی ادامه داد: لیدرهای وسط میدان اغتشاشات پنجمین عامل ایجاد این ناامنی ها بوده است. این افراد نقش اصلی را در میدان اغتشاشات ایفا می کنند، اما با جلو انداختن افراد فریب خورده، خودشان را نجات می دهند.

قشر خاکستری دچار فریب خوردگی و خطای شناختی شد

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه قشر خاکستری و اکثر افراد حاضر در اغتشاشات را ششمین عامل برشمرد و خاطرنشان کرد: این ها نه بی دینند و نه ضد انقلاب؛ این ها فریب خورده رسانه ها و فضای مجازی، ناراضی و دچار خطای شناختی هستند. بسیاری از آن ها هیچ سابقه سوئی و هیچ ارتباط از قبلی با گروهک های معاند نداشته و نیازمند روشنگری می باشند. طلبه ها باید با این افراد به گفت و گو بنشینند.

وی گفت: یکی از راهکارها، گفت و گو با افراد فریب خورده است؛ مسئله حشر و نشر طلاب و روحانیون خواهر و برادر با مردم می تواند به نتایج خوبی منتهی شود. دسته ای از افراد ناراضی دارای نارضایتی ها و خواسته های به حقی هستند و دسته دیگر خواسته های ناحقی دارند. خواسته هایی همچون رفع تورم، رفع بیکاری، کاهش بروکراسی های اداری، رفع کمبود مسکن، برخورد با مفاسد اقتصادی و یا سرعت در برخورد با آن ها به حق بوده و قابل پذیرش است. این گونه خواسته ها را می توان با عرضه اطلاعات درست، پاسخ داد.

حجاب اختیاری، خواسته ای نابجاست

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان داشت: برخی هم هستند که به دنبال خواسته ها و اعتراضات بی جا می باشند؛ خواسته هایی همچون آزاد شدن حجاب و اختیاری شدن آن در سطح جامعه از این قبیل درخواست هاست.

وی ضمن بیان برخی راهکارهای مقابله با اغتشاشات افزود: درخواست رسیدگی به اعتراضات به حق از سوی مسئولین، ارتباط بیشتر طلاب و روحانیون با اقشار بیشتر جامعه از طریق تبلیغ چهره به چهره، پرهیز از تجملات و مردمی بودن از مهمترین راهکارها برای کاهش اثر عوامل ایجاد اغتشاشات در کشور است.

روشنگری برای سلبریتی ها و حضور در مدارس، دو راهکار برای مقابله با اغتشاشات اخیر

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: حضور بیش از پیش طلاب و مبلغین در مدارس آموزش و پرورش کشور، امیدآفرینی در بین جامعه با بیان دستاوردهای فراوان انقلاب و قدرت این انقلاب و ضعیف نشان دادن دشمنان، ارتباط گرفتن طلاب و روحانیون با سلبریتی های فعال در عرصه ایجاد اغتشاشات و روشنگری برای آن ها نیز از دیگر راهکارهای کاهش اثرگذاری علل این حوادث است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha