پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم مرادی تبلیغ

حوزه/ خانم مرادی با بیان اینکه امسال بیش از ۲ هزار مبلّغ جامعةالزهرا(س) به مناطق مختلف کشور اعزام شدند، از حضور مبلغان بین الملل در ۱۵ مدرسه استان قم در ماه آبان خبر داد.

خانم راضیه مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فعالیت‌های اداره کل تبلیغ جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در زمینه جذب، ارزیابی و تشکیل پرونده برای طلاب علاقه‌مند به تبلیغ، شبکه‌سازی، اعزام و همکاری تبلیغی مبلغان، عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۸۰۰ مورد ارزیابی مبلغان مدارس امین در این بخش صورت گرفته است که مبلغان امین پس از ارزیابی، جذب و آموزش در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها جهت اعزام به معاونت تبلیغ حوزه علمیه معرفی می‌شوند.

کارشناس مسئول امور مبلغان و همکاری‌های تبلیغی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اداره کل تبلیغ در راستای معرفی مبلغان و فراهم نمودن زمینه تبلیغ از تمام توان و ظرفیت خود استفاده می‌کند و در عین حال با مراکز متقاضی مبلغ همکاری دارد.

اعزام بیش از ۲ هزار مبلّغ جامعةالزهرا(س) به مناطق مختلف کشور

مرادی تصریح کرد: در سال جاری تاکنون، بیش از ۲ هزار مبلغ در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، مدارس امین، هفته جمعیت، دهه ولایت، ایام اوقات فراغت تابستان، ایام ماه محرم و صفر، اربعین حسینی، هفته بسیج دانش‌آموزی و مناسبت‌های متفرقه اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام مبلغان غیرایرانی جهت تبلیغ، گفت: با توجه به اینکه بخش تبلیغ بانوان بین‌الملل به اداره کل تبلیغ واگذار شده است، از نیروهای توانمند و فعال در این عرصه استفاده می‌شود.

اعزام ۵ مبلغ بین الملل جامعةالزهرا(س) به ۱۵ مدرسه استان قم

کارشناس مسئول امور مبلغان و همکاری‌های تبلیغی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: اعزام ۳ مبلغ بین‌الملل به مراکز و سازمان‌های استان قم و اعزام ۷ مبلغ بین‌الملل به شهرهای مختلف کشور از جمله شاهرود، گرمسار، شهریار، اراک، بروجرد و شهرکرد در سال جاری صورت گرفت.

مرادی اضافه کرد: در هفته بسیج دانش‌آموزی، ۵ نفر از مبلغان بین‌الملل به ۱۵ مدرسه قم اعزام شدند که با توجه به القائات دشمن در مدارس و فضای جامعه، بسیار تاثیرگذار بود.

اجرای طرح ملی «بفرمایید بهشت»

وی در ادامه به اجرای طرح‌های مختلف در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: طرح ملی «بفرمایید بهشت» توسط مبلغان در راستای تبیین جایگاه مادری و ایجاد و تقویت انگیزه فرزندآوری به صورت چهره به چهره، مجازی، گروهی و محله‌محور اجرا شد.

کارشناس مسئول امور مبلغان و همکاری‌های تبلیغی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: ارسال محتوا و سخنرانی کوتاه به مبلغان جهت تبلیغ چهره به چهره، حضور مبلغان دانش‌آموزی در غرفه کودک جشنواره مادرانه و اجرای برنامه (هر روز ۵ نفر) به مدت یک هفته، تبلیغ ۱۵ گروه ۱۰ نفره در سطح پارک‌ها و بوستان‌های محله خود و ثبت بیش از ۷۰ سخنرانی در جلسات خانگی و هیئات مذهبی خواهران از جمله برنامه‌ها در سال جاری بوده است.

مرادی همچنین به حضور مبلغان مدارس در ۸۶ مدرسه دخترانه استان قم در قالب جلسات آموزش اولیای دانش‌آموزان، اجرای طرح همیار جمعیت در ۵۰ مدرسه ابتدایی، فعالیت مبلغان فضای مجازی در ۴۹۰ گروه و کانال تبلیغی و اجرای پویش‌ها و ترند کردن هشتگ‌های مخصوص نام هر روز هفته جمعیت در بیش از ۴۹۰ کانال و گروه تبلیغی اشاره کرد.

فعالیت انجمن تبلیغ در اداره کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

وی در ادامه به فعالیت انجمن تبلیغ در اداره کل تبلیغ جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و بیان داشت: با عنایت به اینکه انجمن تبلیغ نیازمند بازنگری و تحرک بیشتری بود، با مشورت همکاران در اداره کل تبلیغ تصمیم بر تغییر روند کار انجمن تبلیغ شدیم.

کارشناس مسئول امور مبلغان و همکاری‌های تبلیغی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: کمیته‌ها در دو گروه موضوع‌محور و مخاطب‌محور تقسیم شدند و فراخوان عضویت در این کمیته‌ها اعلام شد، در نهایت چهار کمیته «زن، خانواده و جمعیت» ؛ «فرق و ادیان» ؛ «دانش آموزی» و «عفاف و حجاب» راه اندازی شد و کمیته «تبلیغ بین الملل» نیز در دست اقدام است.

مرادی به برگزاری ۷۰ مورد ارزیابی تبلیغ عمومی از میان داوطلبان فعالیت تبلیغی و تکمیل اطلاعات و بروز رسانی ۱۹۷ پرونده تبلیغی راکد اشاره کرد و با اشاره به فعال کردن کمیته تبلیغ کانون‌های استانی، گفت: پیگیری تشکیل پرونده تبلیغی و بروز رسانی اطلاعات مبلغان ۹ کانون استانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: امسال طرح دختران فاطمی با همکاری گروه تبلیغی رشد در محلات استان قم توسط ۷۰ مربی نوجوان برای هزار دختر دانش آموز رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال اجرا شد، همچنین پویش ایده‌های تبلیغی برای مبلغان سراسر کشور در مناسبت‌های مختلف برگزار شد.

اجرای طرح اعزام مبلغان به روستاهای استان قم

کارشناس مسئول امور مبلغان و همکاری‌های تبلیغی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: طرح اعزام به روستاهای استان در قالب گروه‌های جهادی با همکاری استانداری و فرمانداری استان قم در ایام محرم و صفر ۱۴۴۴ اجرا شد و ۱۰ نفر از مبلغان فعال و توانمند جهادی در روستاهای شهرجعفریه و قنوات (شامل قمرود میرآباد، نورآباد، شریف آبادپستکان، ملک قلعه، حاجی آبادآقا، مراد آباد، جنت آباد و قشلاق البرز) حضور یافتند.

مرادی در پایان ضمن استقبال از طرح‌ها و ایده‌های تبلیغی طلاب، توصیه کرد: بانوان طلبه می‌توانند با تشکیل پرونده در اداره کل تبلیغ، فعالیت تبلیغی خود را در سامانه شمیم به نشانی https://shamim.jz.ac.ir ثبت کنند تا جایگاه تاثیرگذار و فعالیت گسترده بانوان مبلغ، مشخص شود، همچنین در صورت بروز مشکل با شماره ۳۲۱۱۲۱۰۷ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha