دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / دومین گردهمایی وعاظ و خطبای همدانی

حوزه / قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان همدان، گفت: سابقه موفق ورود حوزه علمیه همدان در عرصه مطالبه‌گری مشکل آب در همدان، با دعوت از مسئولان ارشد استان، اتفاق خوبی بود که لازم است برای دیگر مشکلاتی که مردم با آن روبرو هستند نیز حوزه پیشقدم شود و پیگیر مطالبات مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید بطحائیان پیش از ظهر امروز در نشست مشترک وعاظ همدانی، با اشاره به نحوه شکل گیری این مجمع، اظهار داشت: از زمان حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان، جلسات شورای تبلیغ استان به صورت مستمر و با جدیت در حال برگزاری است که از جمله دستاوردهای آن می‌توان به برگزاری میزهای خدمت متناسب با مخاطبان خاص از جمله جمع وعاظ اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این جمع صمیمی و دوستانه اما پر فایده، زیر نظر شورای تبلیغ به فعالیت خود ادامه خواهد داد، گفت: از مهم‌ترین اهداف شکل گیری این مجمع می‌توان به اُنس و الفت بین بزرگان و علمای همدان از طریق دیدارهای مستمر و صحبت‌ در فضایی صمیمی اشاره کرد.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان همدان، مطالبه‌گری وعاظ همدانی از مسئولان را از دیگر اهداف این جمع برشمرد و یادآور شد: سابقه موفق ورود حوزه علمیه همدان در عرصه مطالبه‌گری مشکل آب در همدان، با دعوت از مسئولان ارشد استان، اتفاق خوبی بود که لازم است برای دیگر مشکلاتی که مردم با آن روبرو هستند نیز حوزه پیشقدم شود و پیگیر مطالبات مردم باشد.

وی گفتمان و موضع‌گیری مشترک و ارتباط بین نسلی را به عنوان دو هدف دیگر مجمع وعاظ همدان عنوان کرد و اظهار داشت: امروز لازم است تا بین روحانیون پیشکسوت و طلاب نسل جدید ارتباطی دو سویه، مستمر و مستحکم شکل بگیرد، که جمع حاضر به دلیل حضور بسیاری وعاظ ظرفیت مناسبی برای تحقق این امر می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بطحائیان افزود: همچنین به دلیل سوابق و توانایی اعضا، این مجمع می‌تواند به عنوان نهاد مشورتی برای فعالیت‌های حوزه استان کار خود را پیش ببرد و در مسائل مختلف به کمک حوزه بیاید.

وی با تأکید بر اینکه مسجد و منبر از جایگاه رفیعی در اسلام برخوردار است، خاطرنشان کرد: امروز لازم است تا نسبت به بالابردن کیفیت و غنی سازی منابر تلاش دو چندانی از طرف وعاظ صورت گیرد و لذا جمع حاضر لازم است تا برای دست‌یابی به این هدف با جدیت وارد میدان شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha