جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: حوادثی که از چند ماه قبل در کشور اتفاق افتاد به مدیریت‌های گذشته بر می‌گردد؛ کسانی که تلاش کردند سند ۲۰۳۰ در مدارس اجرا شود و بخشی از اتفاقات فعلی کشور به خاطر چنین برنامه‌هایی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی، امام‌جمعه مشهد، ظهر امروز در اجلاس ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی به ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش و اثرگذاری آن در جامعه پرداخت و اظهار داشت: مشکلاتی که امروز در کشور اتفاق افتاده نشان‌دهنده آن است که باید ارتباط مؤثر با جامعه نخبگانی و آموزش‌وپرورش ایجاد شود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: متأسفانه درگذشته در شهر مشهد عده‌ای تلاش داشتند که حوزه علمیه با آموزش‌وپرورش ارتباط برقرار نکند و از حضور نیروهای حوزوی در آموزش‌وپرورش جلوگیری می‌شد و فاصله بین روحانیت و مدرسه به‌صورت عمدی در فضای آموزشی اتفاق افتاده است.

آیت‌الله علم الهدی خاطرنشان کرد: حوادثی که از چند ماه قبل در کشور اتفاق افتاد به مدیریت‌های گذشته بر می‌گردد؛ کسانی که تلاش کردند سند ۲۰۳۰ در مدارس اجرا شود و بخشی از اتفاقات فعلی کشور به خاطر چنین برنامه‌هایی بوده است.

وی در ادامه پیرامون همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش پرورش افزود: برای اجرای بهتر همکاری‌ها باید به‌درستی وظایف تعریف شود، به‌عنوان‌مثال برخی فکر می‌کنند امام‌جمعه یک شهر تنها وظیفه دارد سخنران خطبه‌های نماز جمعه باشد و کار دیگری ندارد، در صورتی‌ که مسئولیت امام‌جمعه در یک شهر فراتر از این است، لذا باید مسئولیت‌ها به‌درستی تعریف و تبیین شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه وظیفه اصلی آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه آینده سازی جامعه است، ادامه داد: در ارتباط با دانش آموزان، حوزویان باید مبتکر و اهل گفتگو باشند، زیرا سخنرانی و برگزاری صرفاً کلاس بر روی دانش‌آموز اثر منفی می‌گذارد و «گفتگو» بهترین راه ارتباط با نوجوان است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به اهمیت نظارت به فعالیت طلاب جوان در مدارس پرداخت و بیان کرد: نظارت و مدیریت مؤثر نسبت به فعالیت‌های طلاب در مدارس وجود داشته باشد تا بهتر بتوان مسائل فرهنگی و تربیتی را پیگیری کرد.

وی اضافه کرد: اگر آموزش‌وپرورش قوی داشته باشیم، انقلاب و نظام اسلامی را خواهیم داشتیم؛ از آغاز انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف دانش آموزان نقش مؤثر داشتند؛ در عرصه‌های جهادی و هشت سال دفاع مقدس حضور این قشر تأثیرگذار بود.

آیت‌الله علم الهدی افزود: متأسفانه در دو دهه قبل ارتباط مدارس با حوزه علمیه کم‌رنگ شد، لذا باید ارتباطات این دو نهاد گسترده شود و استمرار پیدا کند.

سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی هم گفت: همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش بسیار ضروری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha