دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
گزارش تصویری گردهمایی مسئولین ستادهای نمازجمعه استان لرستان با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، نماز جمعه مرکز تقوا، قرارگاه فرهنگی، بصیرت و معرفت افزایی است و مقدمات این امر مهم با تلاش، زحمات و تعاون و همکاری دسته جمعی اعضای ستادهای نماز جمعه محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی شب گذشته در گردهمایی مسئولین ستادهای نمازجمعه استان لرستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت‌ها و خدماتی که اعضای ستادهای نماز جمعه به خاطر حضور پرشور نمازگزاران انجام می‌دهند، از روی اخلاص، فضیلت، ارزش و معامله با خداوند است.

وی اظهار داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، نماز جمعه مرکز تقوا، قرارگاه فرهنگی، بصیرت و معرفت افزایی است و مقدمات این امر مهم با تلاش، زحمات و تعاون و همکاری دسته جمعی اعضای ستادهای نماز جمعه محقق می‌شود.

امام جمعه خرم آباد گفت: مهمات انقلاب اسلامی در نماز جمعه به عنوان گفتمان انقلاب و نظام، ترویج می‌شود که بدون تلاش و فعالیت‌های ستاد نماز جمعه این امور نمی‌تواند به خوبی صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطر نشان کرد: تمام فعالیت‌های فرهنگی نماز جمعه به ویژه در شهرهایی که موسسات و سازمان‌های تبلیغاتی دیگری به جز این نهاد وجود ندارد، با همراهی و همدلی امام جمعه و اعضای ستاد انجام می‌شود.

وی یادآور شد: فعالیت‌های ستادهای نماز جمعه بر اساس فرهنگ زیست بومی هر منطقه، با هماهنگی و توافق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان و مرکز است، که ستاد باید نقشه راه را بداند و به آن عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: ستادهای نماز جمعه باید در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن، کارهای ضد فرهنگی و ضد دینی نظام سلطه و کسانی که در صدد تخریب فعالیت‌های فرهنگی هستند، هوشیار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: دشمن با هدف تغییر عقاید جوانان و نوجوانان، نسبت به بدبین و بی تفاوت کردن آنها نسبت به باورها و عقاید اسلامی تلاش می‌کند که ستاد نماز جمعه در مقابل این تهاجم نقش مهمی دارد

وی بیان داشت: حوادث و تغییرات فرهنگی حاصل فعالیت‌های پنهان دشمن است که به صورت شبکه‌ای طی چندین دهه آن را انجام داده و به صورت یک جراحت سرباز می‌کند و ستادهای نماز جمعه با همکاری دیگر موسسات فرهنگی باید این تغییرات را رصد، پیشگیری و درمان کنند.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: مقابله با تاکتیک‌های ضد فرهنگی دشمن، با توجه به گسترش علم و فناوری، باید با استفاده از خرد جمعی و هم‌افزایی گروه‌های جهادی و انقلابی و با کمک نخبگان و کارشناسان در مناطق مختلف با مشورت و برگزاری جلسه‌ها و نشست‌ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر تعامل سازنده ستاد نماز جمعه با طبقات و اقشار مختلف جامعه تأکید کرد و گفت: این امر حائز اهمیت و کارساز است و باید بتوان با اخلاق حسنه و گفتار پسندیده و بر اساس دعوت قرآن با کمک حکمت، استدلال و منطق و پند و اندرز، گفت‌وگوی سازنده و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها با جنگ فرهنگی دشمن مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام جمعه، سخنگوی انقلاب است و کسانی که در کنار او هستند باید رفتار، گفتار و کردار آنها نیز در راستای اهداف انقلاب باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: ستادهای نماز جمعه زیر پرچم انقلاب هستند و از همکاری کسانی که دلسوز و خیرخواه هستند، استقبال می‌شود، اما نباید کسانی از جمله برخی احزاب وگروه‌های سیاسی احساس کنند ستادهای نماز جمعه زیر چتر آنان هستند، که اینگونه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: پرچم انقلاب متعلق به امام عصر(عج) است که به دست مقام معظم رهبری داده شده و همه ما زیر این پرچمیم و نباید رفتار، گفتار و کردار ما به گونه‌ای ‌باشدکه تصور شود زیر پرچم دیگران هستیم.

وی در پایان اعضا ستادهای نماز جمعه را در مقابل تلخی‌ها به سعه صدر دعوت کرد و یادآور شد: باید برای جذب حداکثری به نماز جمعه تلاش کرد و اعضای ستادها چون با گروه‌ها و افراد مختلف سر و کار دارند، باید در مقابل تلخی‌ها و برخوردهای خشن، گذشت، سعه‌صدر، روی گشاده و لبخند داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha