یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر هوایی تشیع شهدا در اصفهان

حوزه / مردم شهید پرور اصفهان همگام با سراسر کشور، به استقبال۱۳ لاله‌ گلگون کفنی رفتند که عشق و دلدادگی و دفاع از حریم ولایت را در مکتب فاطمی آموخته بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، بار دیگر نصف جهان در سالروز شهادت بی بی دو عالم، صدیقه کبری، انسیة الحورا، حضرت زهرا(س) رسم عاشقگی را به دنیا نشان دادند و  ۱۳ لاله گلگون کفن را در آغوش گرم استقبال خود گرفتند.

مردم شهید پرور اصفهان با حضور گرم خود در هوای سرد زمستانی امروز در میدان بزرگمهر، پیکر مطهر ۱۳شهید گمنام دفاع مقدس را چون گوهری در صدف در برگرفتند و تا گلستان شهدا لاله‌های فاطمی را بر دستان خود تشییع کردند.

استقبال باشکوه نصف جهان از ۱۳ لاله فاطمی

امروز نصف جهان شاهد جوانان فاطمی بود که رسم عاشقی را در مکتب عاشورا و آداب دفاع از حریم ولایت را از مکتب فاطمیه آموخته بودند، جوانانی که دیروز با قدوم خود از نظام و انقلاب اسلامی در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل دفاع کردند و امروز با تک تک استخوان‌ها و پیکر مطهر خود، موثر در ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت شدند و بار دیگر این نظام اسلامی را در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان بیمه کردند.

مردم اصفهان نیز چون رسم همیشگی برای شهدای خود کم نگذاشتند و پا به پای یکدیگر پیکر ۱۳ شهید گلگون کفن را تا ملجا همیشگی شهدا، گلستان شهدا تشییع کردند.

محسن مکتب فاطمه، در گلستان شهدا آرام گرفت

عجب قرابت معنایی و زمانی، نام یکی از شهدا به نام شهید محسن اسماعیلی شناسایی شده بود، در روز شهادت بی‌بی دو عالم، مورد استقبال مردم دیار نصف جهان قرار گرفت تا مردم با شنیدن نامش در روز که به عزای بی‌بی دو عالم، نشسته بودند به یاد محسن حضرت زهرا(س) بیفتند و مادرانه ضجه بزنند.

فریادهای لبیک یا زهرا امروز روی لبان مردان و زنانی که به استقبال از ابر مردان تاریخ خود آمده بودند، طنین‌انداز شده بود.

استقبال باشکوه نصف جهان از ۱۳ لاله فاطمی

حجت‌الاسلام‌ اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه وظیفه مردم در قبال شهدا، استمرار راه نورانی شهدا و سیره و عملی زندگی آنان است، اظهار داشت: شهدا زمانی که با انحرافات مواجه می‌شدند، آرام و قرار نداشتند و با تجاوز معاندین مقابله می‌کردند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به حضور شهدا در میدان مبارزه، تصریح کرد: مسئولان و مردم باید به تأسی از آرمان‌های شهدا در میدان حاضر شوند، این کشور با همه دشمنی‌ها و گردن کشی‌ها به جهان نشان داد که ملت فهمیده ایران فرهنگ ایثار و شهادت را در میان خود زنده نگه‌داشتن تا نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنند.

براساس اعلام مسئولین، پیکر مطهر احراز هویت شده شهید محسن اسماعیلی پس از مراسم تشییع در گلستان شهدای شهر اصفهان به خاک سپرده شد و پیکر دیگر شهدای گمنام تا چهاردهم دی‌ماه در شهرهای مختلف استان اصفهان تشییع و در روزهای پانزدهم و شانزدهم دی‌ماه در شهرهای کوهپایه، نجف‌آباد، نیاسر، روستای نشلج کاشان، فلاورجان، پارک ملت ملک‌شهر، مجموعه مسکونی شهید کشوری، مجموعه اداری امیرکبیر، مجموعه استانداری، ستاد سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج)، اردوگاه شهدای درچه، مجموعه منازل مسکونی پادگان شهید وطن‌پور هوانیروز اصفهان و ستاد گروه موشکی ۱۵ خرداد به خاک سپرده می‌شوند.

استقبال باشکوه نصف جهان از ۱۳ لاله فاطمی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha