پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/ حجت الاسلام کوهستانی با توجه به‌ مشکلات عصر حاضر، یکی از نیازهای امروزه بشر را تربیت بانوان عالمه دانست و گفت: انسان با خودسازی و تهذیب در مسیر طلبگی و بعد از آن دیگرسازی می‌تواند خادم بشر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، طلاب مدرسه علمیه کوثر علی‌آباد کتول با حجت الاسلام کوهستانی، نوه آیت الله کوهستانی (رضوان‌الله‌علیه) دیدار کردند.

در این دیدار، حجت الاسلام کوهستانی یکی از شروط موفقیت در عرصه طلبگی را علاقه به این مسیر مقدس دانست و بیان کرد: اگر این مسیر انسان‌ساز همراه با علاقه باشد، آدمی را به فهم دین، قرآن و احادیث اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نزدیک می‌کند.

وی با بیان اینکه علم و عمل دو بال پیوسته هستند، ادامه داد: از آنجایی که هیچ عذر و بهانه‌ای برای جهل و عدم علم وجود ندارد، به‌منظور عمل به آموزه‌های دینی و پیشرفت در این زمینه، ابتدا باید در مسیر طلبگی علم‌آموزی کرد.

استاد حوزه تاکید کرد: اگر انسان به‌ویژه طلاب علوم دینی، در نوجوانی و جوانی خود را عالم و عامل نکند در سنین بالا این امر بسیار مشکل می‌شود.

حجت الاسلام کوهستانی با توجه به‌ مشکلات عصر حاضر، یکی از نیازهای امروز بشر را تربیت بانوان عالمه دانست و افزود: انسان با خودسازی و تهذیب در مسیر طلبگی و بعد از آن دیگرسازی می‌تواند خادم بشر باشد و اگر یک نفر را نجات دهد گویی تمام عالم را نجات داده است.

وی اظهار کرد: اراده، یکی از مهم‌ترین عامل‌های رسیدن به کمال الهی است که موجب درامان ماندن انسان از آفت‌های علم و عمل می‌شود.

استاد حوزه، با استناد به سخن آیت‌الله بهجت (ره) اضافه کرد: برای سیر و سلوک الهی باید موانع را برطرف کرد و اولین مانع، فقدان تقوا و پرهیز از گناه است؛ در این زمان که فتنه‌های دشمنان زیاد است، انسان باید به اندازه‌ای محکم‌ و استوار باشد که توطئه‌های دشمن بدون اثر بماند.

حجت الاسلام کوهستانی دومین مانع سیر و سلوک را غرور دانست و بیان کرد: بدون تواضع، سخن مبلغ در افراد هیچ اثری ندارد.

وی با اشاره به خاطره‌ای از این عالم بزرگوار نقش مادر را در تربیت علما بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: برای رشد و پیشرفت در دنیا و آخرت باید همواره احترام والدین را حفظ کرد.

استاد حوزه در پایان به طلاب توصیه کرد: همیشه به یاد امام زمان(عج) باشید، تنها از خداوند متعال درخواست کنید و خوب درس بخوانید و خوب بفهمید که علم ناقص و فهم کم ضربه‌های مهلکی را به جامعه وارد می‌کند.

تربیت بانوان عالمه نیازهای امروز جامعه بشری است

تربیت بانوان عالمه نیازهای امروز جامعه بشری است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha