دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امینیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین امین نیا از شاگردان حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی(ره) گفت: ارتباط ایشان با خداوند متعال و عبودیت، روابط اجتماعی و جهت گیری های سیاسی در سراسر حیات طیبه و پرافتخارشان زبانزد و ماندگار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، مراسم بزرگداشت استاد اخلاق، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جعفر طباطبایی، امروز در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین امین نیا از شاگردان حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در این مراسم با بیان این که شخصیت ایشان در سه بعد قابل بررسی است، گفت: نخست ارتباط با خداوند متعال و عبودیت، دوم روابط اجتماعی و سوم جهت گیری های سیاسی است.

وی با بیان این که عبودیت و بندگی این بزرگمرد، زبانزد بود و تعصب فوق العاده ای نسبت به دین داشت، تصریح کرد: دین برای حاج جعفر آقا از همه چیز مهمتر بود؛ رفت و آمدها و ارتباطات ایشان، یک نمونه شایسته برای ماست.

شاگرد حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با بیان این که تهجدهای شبانه مرحوم طباطبایی فوق العاده بود، ابراز کرد: نماز شب را یکجا نمی خوانده اند بلکه در سه وعده آن را انجام می دادند؛ در سفری که به کربلا داشتیم، وقتی به منطقه طفلان مسلم رسیدیم آنجا کاروان ها آمده بودند و عده زیادی داشتند فرادی نماز می خواندند؛ آنجا حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نماز جماعت را فورا برگزار کردند و به هیچ عنوان اهل تعارف در انجام موازین دین نبودند.

حجت الاسلام والمسلمین امین نیا با بیان این که استاد اخلاق در عرصه مسائل معنوی هرگز به کم قائل نبود، ابراز کرد: مرحوم طباطبایی در مسائل معنوی هرگز به ۱۷ رکعت نماز یا روزه ماه رمضان قائل نمی شد، همواره تأکید بر بعد معنوی و روحیه مردمی بودن بسزایی داشت که این منش، الگوی بزرگی برای جامعه ماست.

وی با بیان این که مرحوم طباطبایی در باب روابط اجتماعی، شخصیت فوق العاده مردمی داشت که کمتر سراغ دارم، تصریح کرد: خدمات اجتماعی ایشان در جریانات عمومی نمونه است و از نظر جهت گیری های سیاسی، هرجا احساس می کرد نیاز هست اظهار نظر کند، ورودی داشت و خود را منحصر به منبر یا تهجد شبانه نمی دانست؛ مرحوم حاج جعفر آقا در مسائل سیاسی آنجا که می دانست جهت گیری ها مثمر است، کوتاهی نداشت.

شاگرد حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با بیان این که این جلسه نکوداشت یکی از مفاخر حوزه علمیه خراسان است که سال‌ها مجاهدت در سنگر انقلاب داشت، گفت: حوزه علمیه خراسان باید قدردان مفاخر باشد چراکه این بزرگواران همه عمر خود را خالصانه وقف تربیت طلاب و سربازان امام زمان(عج) نموده اند و باید در همین راستا بزرگان احترام شوند و بدانید که بزرگداشت عالمان، بزرگداشت ساحت زرین علم و دانش است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha