یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ی

حوزه/ امام جمعه کاشان بر لزوم آگاه سازی مردم از عوائد و بهره‌مندی موقوفات عام تأکید کرد و گفت: اداره اوقاف و امورخیریه به گونه‌ای برنامه ریزی کند که مردم از عواید موقوفات عام هم آگاه و هم بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعیدحسینی روز گذشته در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در جمع پرسنل این اداره، اظهار داشت: وقف، یکی از احکام مترقی اسلام است که هم مالک و وقف کننده برای همیشه، حتی در قیامت و آخرت سود می‌برد و هم قشری که از آن وقف، استفاده می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، خاطرنشان کرد: آنچه بسیار مهم است و باید به دقت مراقب آن بود، این است که حفاظت از وقفیات مردم و هزینه کردن عایدات موقوفات در مسیری که واقف مشخص نموده، باشد.

وی، بر لزوم حساسیت نسبت به احیای موقوفات در کاشان تأکید کرد و یادآور شد: اداره اوقاف باید نسبت به احیا موقوفات حساسیت داشته باشد و واحد حقوقی آن از مسیر قانونی این مساله را دنبال کند.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: اداره اوقاف برای برگرداندن سرقفلی املاکی که واگذار شده با پیگیری به صورت جدی، می‌تواند تحول بزرگی در وقف کاشان ایجاد نماید.

وی، بر لزوم آگاه سازی مردم از عواید و بهره‌مندی موقوفات عام تأکید کرد و یادآور شد: اداره اوقاف و امورخیریه به گونه‌ای برنامه ریزی کند که مردم از عواید موقوفات عام هم آگاه و هم بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، تصریح کرد: به عنوان مثال در مصلی نماز جمعه با برپایی غرفه‌ای به نام "قرآن بخوان و جایزه بگیر" با استفاده از موقوفات عام، می‌توان اقدامی اساسی در حوزه ترویج آشنایی با فرهنگ قرآنی انجام داد.

در ابتدای این بازدید مسلم محمود زاده رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده، اظهار داشت: کاشان ۲۳۵۹ موقوفه و ۱۲۰ بقعه متبرکه دارد و همچنین مساحت رقبات وقفی کاشان ۱۵۰۰ هکتار می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha