جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار با خانواده شهید سراوانی

حوزه/ مدیر و جمعی از مسئولان حوزه علمیه خواهران گلستان و مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیاء(عج) فاضل‌آباد با خانواده شهید علی سراوانی از شهدای مدافع امنیت استان گلستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، مدیر و جمعی از مسئولان حوزه علمیه خواهران گلستان و مدیر و تعدادی از مسئولان مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیاء(عج) فاضل‌آباد با خانواده شهید علی سراوانی از شهدای مدافع امنیت استان گلستان دیدار کردند.

در این دیدار، خانم حسینی واعظ با مهم خواندن مسئله امنیت، یاد این شهید والامقام را گرامی داشت و بیان کرد: از دیدگاه قرآن، امنیت یکی از اهداف استقرار حاکمیت خداوند و خلافت صالحان است و تأمین امنیت از اهداف جهاد قلمداد شده و احساس امنیت از خصائص مؤمن است.

وی با استناد به آیات قرآن و روایات به تشریح موضوع امنیت پرداخت و پیرامون فیض والای شهادت گفت: در فرهنگ اسلامی شهادت به عنوان یکی از والاترین ارزش ها بوده و مقام شهدا از بلندمرتبه‌ترین انسان‌ها هستند؛ شهدایی که همواره آرزوی شهادت در سر می پرورانند و از مرگ طبیعی در بستر بی‌زار بودند و شهادت را هزار بار از آن برتر می‌دانستند، زیرا جان انسان بزرگترین هدیه الهی است و چه بهتر که این هدیه الهی نثار راه او شود، نه این که در بستر مرگ به هدر رود.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان به تشریح معنای شهادت پرداخت و ضمن بیان توصیه‌هایی، در ادامه سخنان خود به سالروز وفات حضرت ام‌البنین و گرامیداشت مقام مادران و همسران نیز اشاره کرد و افزود: حضرت ام‌البنین از بانوان با فضیلت و عارف به حق اهل بیت(علیهم‌السلام) بودند و خود را وقف دوستی با آن بزرگواران کرده بود و اهل بیت(علیهم‌السلام) نیز برای ایشان جایگاهی والا قائل بودند؛ به طوری که حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) پس از رسیدن به مدینه به دیدار حضرت ام‌البنین(سلام‌الله‌علیها) رفته و شهادت چهار فرزندش را به او تسلیت گفتند.

در ادامه این دیدار، خانم فاطمه آذرسا همسر شهید سراوانی و از طلاب مؤسسه آموزش عالی الزهراء(س) گرگان به بیان گوشه‌ای از خاطرات شهید پرداخت و دلسوزی به همنوع و رفع مشکلات دیگران، مسئولیت پذیری، احترام به حقوق دیگران، علاقه به علم‌آموزی و ... را از ویژگی‌های شهید دانست.

وی به توضیح نحوه شهادت شهید سراوانی پرداخت و رسیدن به فیض شهادت را از آرزوهای دیرینه ایشان دانست و گفت: شهید سراوانی در آخرین روزهای پیش از شهادت، همواره از شهادت خود سخن می‌گفت.

گفتنی است؛ استوار یکم علی سراوانی 25 شهریور در حین انجام وظیفه در یکی از روستاهای شهرستان رامیان بر اثر اصابت گلوله اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بانوان حوزوی با خانواده شهید سراوانی دیدار کردند

بانوان حوزوی با خانواده شهید سراوانی دیدار کردند

بانوان حوزوی با خانواده شهید سراوانی دیدار کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha