جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / آیین تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان بهار

حوزه / مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری (ره) بهار، گفت: دشمن می‌داند به چه فردی و قشری باید حمله کند تا نقشه‌های شوم خود را عملی کند و در این عرصه بسیج، روحانیون و طلاب در صدر حضور دارند.

حجت الاسلام علی‌اصغر زارعی مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با بیان اینکه دشمن در حوادث مختلف به دنبال آن است که آدرس غلط به مردم بدهد، اظهار داشت: در صدر اسلام زمانی که دشمنان اسلام می‌خواستند اجازه ندهند وصایای پیغمبر(ص) در جامعه انجام و اجرایی نشود، جبهه‌ باطل بهانه‌های مختلفی می‌آورد تا نگذارد مردم و کسانی که شاید خیلی اهل تحلیل و تجزیه نیستند، سرگرم ظواهر شوند.

وی با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر ظاهر کار مرگ یک دختر خانم بود که با شعارهایی مثل زن، زندگی، آزادی و بحث حجاب همراه شد، خاطرنشان کرد: اما در اصل و باطن کار این موضوع مطرح نبود و جدال تاریخی حق و باطل در جریان بود.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری(ره)، افزود: در طول تاریخ درگیری‌های بین حق و باطل روزی به اسم موسی و فرعون، نمرود و ابراهیم، ابوسفیان و پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع) و معاویه و امام حسین(ع) و یزید بوده است و این مسیر ادامه خواهد داشت، چرا که باطل همیشه به دنبال ضربه زدن به حق است.

وی با تأکید بر لزوم بصیرت افزایی در جامعه و حرکت در مسیر جهاد تبیین، گفت: جوانی که درگیر شعارها و حرف‌های سرگرم کننده دشمن در فضای مجازی است و در این فضا ذهنش توسط دشمن مدیریت می‌شود، به درستی نمی‌تواند تشخیص دهد که پشت این ظواهر و شعارها چیست؟

حجت الاسلام زارعی، بصیرت را نیاز همیشگی بشر در مواجهه با جریان باطل خواند و اظهار داشت: امروز لازم است تا با تاریخ آشنا شویم و جبهه‌ حق و باطل را به درستی بشناسیم و بدانیم که در هر برهه‌ای باطل تلاشش را می‌کند تا بر حق غالب شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های پس از آن گروه‌های مختلفی به نقش آفرینی پرداختند، گفت: حضرت امام(ره) ابتکار عملی به خرج دادند و مردم را پای صحنه‌ انقلاب و آرمان‌های انقلاب که همان آرمان‌های اسلام است، آوردند.

حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون همه خود را بسیجی می‌دانند

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری(ره)، تصریح کرد: به طور مثال حضرت امام(ره) در هشت سال دفاع مقدس، دستور تشکیل ارتش بیست میلیونی را صادر کردند و این یعنی همه‌ مردم باید در دفاع از اسلام و انقلاب حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بنابر آموزه‌های قرآنی معتقد بودند که دفاع از اسلام و انقلاب کار یک قشر خاص نیست، یادآور شد: دشمن نیز این موضوع را فهمیده و لذا به دنبال آن است که مردم را از انقلاب و از اسلام جدا کند.

حجت الاسلام زارعی، با بیان اینکه بسیج و سپاه نقش بسزایی در این سال‌ها برعهده داشتند، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون همه خود را بسیجی می‌دانند و همه پای کار نظام و انقلاب و حامی آن هستند.

وی با اشاره به اینکه بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، حوزه مادر انقلاب است، یادآور شد: این تعبیر به آن علت است که جرقه‌های اولیه‌ انقلاب اسلامی، توسط حوزه و روحانیت زده شد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری(ره)، با تأکید بر اینکه حوزه خود را حافظ اسلام و عقاید حقه می‌داند، اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر دشمن به خوبی می‌دانست که بازوهای نظام و انقلاب، عموم مردم، بسیجی‌ها و طلاب و روحانیون هستند و لذا برای آنها برنامه‌های بسیاری را طراحی کردند.

وی ادامه داد: دشمن برای ضربه زدن به این نهادهای انقلابی به نحوی برنامه ریزی کرد تا این موضوع را به جوانی که از واقعیت‌ها خبر ندارد، القا کند که مشکلات کشور به بسیج و روحانیت که حامی این نظام و انقلاب هستند، برمی‌گردد.

بیشترین حمله دشمنان به بسیج و روحانیت است

حجت الاسلام زارعی، با بیان اینکه مردم ایران اسلامی، مردمی اصیل، فهیم و با بصیرت هستند، خاطرنشان کرد: مردم به خوبی می‌دانند اگر این نظام و انقلاب و ملت مشکلی داشته باشند و دچار گرفتاری شوند، این بسیج، طلاب و روحانیون هستند که همیشه در بزنگاه در خط اول خدمت رسانی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در سیل، زلزله، کرونا و دفاع مقدس بیشترین آمار شهدا به نسبت جمعیت اقشار، مربوط به روحانیت است، یادآور شد: دشمن می‌داند به چه فردی و قشری باید حمله کند تا نقشه‌های شوم خود را عملی کند و در این عرصه بسیج، روحانیون و طلاب در صدر حضور دارند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری(ره)، با تأکید بر اینکه هم بسیجی‌ها و هم طلاب دلسوز مردم، نظام و انقلاب هستند، گفت: دشمن می‌داند تا زمانی که مردم در صحنه هستند، هر چقدر فتنه‌ها و اغتشاش‌ها را راه‌اندازی کند بازهم به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha