دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام بخشایش

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: منظور خداوند از ذکر کثیر، کیفیت به یاد خداوند بودن است و خداوند به ما تذکر می‌دهد که دشمنان و شیاطین همیشه تیرهایشان برای جدایی مؤمنین از مسیر حق، آماده است و راه فرار از کمند شیطان ذکر الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام علیرضا بخشایش شب گذشته در مراسم هفتگی هیئت علمای ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم از انسان‌ها می‌خواهد حداکثری فکر کنند و با نهایت تلاش کار کنند، اظهار داشت: ما انسان‌ها معادلات خود را بر اساس دنیا می‌چینیم و لذا حساب و کتاب پروردگار عالم با ما متفاوت است و انسان هر اندازه در معارف الهی غوطه‌ور باشد به آن اندازه ارزش و جایگاه پیدا می‌کند.

وی افزود: هر اندازه انسان در خلقت الهی و آیات قرآن تفکر می‌کند به نکات جدیدتری می‌رسد و اینکه خداوند از ما خواسته ذکر کثیر بگوییم بخاطر نیاز خودش نیست، بلکه سعادت ما در ذکر الهی است و لحظه‌ای غفلت موجب گمراهی انسان می‌شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: انسان عاقل که از موانع مسیر خبر دارد غفلت نمی‌کند، چرا که شیاطین و نفسانیت انسان را از جاده اصلی خارج می‌کنند و اینجاست که ذکر کثیر و به یاد خداوند بودن نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: منظور خداوند از ذکر کثیر، کیفیت به یاد خداوند بودن است و خداوند به ما متذکر می‌دهد که دشمنان و شیاطین همیشه تیرهایشان برای جدایی مؤمنین از مسیر حق، آماده است و راه فرار از کمند شیطان ذکر الهی است.

حجت الاسلام بخشایش گفت: در روایات بیان شده که لحظه زوال انسان‌ها، زمانی است که از یاد خداوند غافل باشند، تمام کسانی که به حداقل‌ها پرداختند، به جایی نرسیده‌اند و به همین دلیل است که خداوند یکی از عوامل خروج منافقین از مسیر حق را اکتفا کردن آن‌ها به حداقل‌ها و غفلت از یاد خداوند عنوان می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه علمیه زمانی می‌تواند درست عمل کند که جهانی فکر کند، افزود: ما زمانی می‌توانیم رسالت خود را در قبال دین و امام زمان(عج) انجام دهیم که شب و روز عاشقانه تلاش کنیم، همانند شهید سلیمانی و حججی‌ها که این‌گونه بودند و البته باید بدانیم که این مسیر سن و سال نمی‌شناسد و کسی که وارد شد، اگر با درایت و عشق همراه باشد عاقبت به خیر می‌شود و لذا شهدایی در دوران دفاع مقدس را دیدیم که ره صد ساله را یک شب رفتند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه حساب و کتاب امام زمان(عج) بر اساس سخنان ما نیست، بلکه به این است که چه اندازه توانستیم مسیر را بپیماییم، تصریح کرد: پیامبران پیش قدم می‌شدند و بقیه را دعوت می‌کردند تا پشت سر آن‌ها حرکت کنند، همانگونه که شهید سلیمانی عالم را بیدار کرد، البته تمام شهدا این مسیر را رفتند.

وی افزود: باید کار را در موقعی که امام عصر(عج) نیاز دارد انجام دهیم، بعد از ماجرای کربلا خیلی‌ها توبه کردند و شهید هم شدند، اما اثری از آن‌ها باقی نماند، لکن کسانی که با سیدالشهدا(ع) بودند ماندگار شدند، بنابراین رمز حرکت در مسیر درست تفکر، عقلانیت و به یاد خداوند و امام عصر بودن است.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha