دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد نبوی

حوزه/ مدیر مدرسه خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: غربی ها با استفاده از قدرت رسانه ای و تغییر واقعیت ها به دنبال هویت زدایی از زن مسلمان هستند و در کنار این پروژه می خواهند که مکتب پوشالین خویش درباره جایگاه زن را جایگزین الگوی زن در اسلام کنند.

حجت الاسلام سیدمحمد نبوی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه الزهرا (س) اظهار داشت: برخلاف آنچه که غربی ها درباره زن مسلمان شائبه ایجاد می کنند بانوی مسلمان در مقام والا و کمال واقعی قرار دارد.

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء (ص) سنندج افزود: غربی ها همواره اعلام می دارند که زن در جامعه اسلامی به نوعی محدود است، آنها اینگونه می اندیشند که آزادی بی قید و بند به معنای جایگاه برای زن است که این نگرشی اشتباه و غیرانسانی است.

وی با اشاره به اینکه زن در جامعه غربی به چشم کالا نگریسته می شود، عنوان کرد: شاید در ظاهر یا در رسانه ها زن اروپایی و غربی دارای جایگاه و مقامی مساوی با مرد باشد ولی با نگاهی به آمارهای موجود درباره وضعیت زن غربی متوجه جایگاه واقعی و نگران کننده زنان در دنیای غرب خواهیم شد.

حجت الاسلام نبوی ادامه داد: جایگاه زن در اسلام به حدی والاست که سوره ای از قرآن کریم به صورت ویژه به بانوان و زنان مسلمان اختصاص یافته است که این نشان می دهد که اسلام برخلاف تبلیغات مسموم دشمنان، جایگاه والایی برای بانوی مسلمان قائل است.

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء (ص) سنندج خاطرنشان کرد: در این میان با مطالعه زندگی زنان بزرگی در جهان اسلام به مانند حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) و... به نقش این بانوان در اقتدار و ابقای اسلام می توان متوجه جایگاه واقعی زن در متون اسلامی و دینی شد.

استاد حوزه یادآور شد: غربی ها با استفاده از قدرت رسانه ای و تغییر واقعیت ها به دنبال هویت زدایی از زن مسلمان هستند و در کنار این پروژه می خواهند که مکتب پوشالین خویش درباره جایگاه زن را جایگزین الگوی زن در اسلام کنند که در این زمینه باید بسیار مواظب باشیم به ویژه در این میان نقش سازمان و نهادهای فرهنگی و دینی بسیار مهم و حیاتی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha