پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده / درس اخلاق مدیران

حوزه /حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: انسانی که در مسئولیتی که به دوش او نهاده شده سر به طغیان بر میدارد عقلش فرو کش می کند و راه چاره او فقط کوچک شمردن خود در برابر ذات الهی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان شب گذشته در جلسه اخلاق مدیران ادارات که در حسینیه امام خامنه (مدظله العالی) دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به فراز های از نامه حضرت امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر، اظهار داشت: انسان در مقابل عظمت و بزرگی خدا چیزی نیست و اگر این گونه باشد که انسان با همه قدرت که دارد اما خود را کوچک بپندارد آنجا است که دچار غرور و کبر نمی گردد.

وی افزود: بزرگی خدا، انسان را از سرکشی و طغیان دور می کند و سبب آرامش و تسکین برای آدمی می گردد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: مهمترین عیب که انسان خود بزرگ بین به آن دچار می شود زایل شدن عقل است و در صورت از بین بردن این صفت ناپسند دوباره عقل به انسان باز می گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: انسانی که در مسئولیتی که به دوش او نهاده شده سر به طغیان بر میدارد عقلش فرو کش می کند و راه چاره او فقط کوچک شمردن خود در برابر ذات الهی است.

وی همچنین اظهار کرد: اسلام انسان را رفعت می دهد و نمی گذارد خود را کوچک بشمرد. حضرت علی (ع) می فرماید: ای انسان تو یک حرم کوچک نیستی بلکه یک عالمی در درون تو وجود دارد یعنی تو صاحب عظمت هستی.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: در گفتاری دیگر امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر می فرماید: بر حذر باش از مسابقه علو و برتری در برابر خدا و خود را در برابر او تشبیه نکن چون بین تو و خدا هیچ شباهتی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: منشاء تمام غرورها و خودبینی ها از منظر امام صادق(ع) جهل است. جهل به حقیقت و خدا که انسان را به کفر نزدیک می کند و راه درمان آن کافی است که خود را در برابر خدا کوچک بپنداری.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha