جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم مرضیه کوهستانی

حوزه/ نهج‌البلاغه خصوصا بخش حکمت‌ها، نکات بسیار آموزنده‌ی اخلاقی و تربیتی دارد. بیان امیرالمومنین خصوصا از نظر فصاحت و بلاغت، انسان را به شگفتی وا می‌دارد و با تدبر در معانی، شخصیت والای ایشان در ذهن تداعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم مرضیه کوهستانی از جمله حافظین نهج‌البلاغه است که از استان گلستان، امسال در مسابقات کشوری حفظ نهج‌البلاغه، شرکت نموده است. وی که فرهنگی است و سابقه‌ی یک دهه حضور در مسابقات را در کارنامه‌ی قرآنیِ خود دارد، گفت: حدود ۱۰ سال است که مسابقات قرائت قرآن کریم شرکت می‌کنم و امسال برای اولین بار، در مسابقه نهج‌البلاغه شرکت کردم.

کوهستانی به فصاحت و بلاغت کلامِ امیر در نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: نهج‌البلاغه خصوصا بخش حکمت‌ها، نکات بسیار آموزنده‌ی اخلاقی و تربیتی دارد. بیان امیرالمومنین خصوصا از نظر فصاحت و بلاغت، انسان را به شگفتی وا می‌دارد و با تدبر در معانی، شخصیت والای ایشان در ذهن تداعی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ترویج معارف قرآن و نهج‌البلاغه، همین برگزاری مسابقات است، به توضیح پیشنهاد خود در خصوص تشکیل کلاسهایی در فضای مجازی و جذب افراد با مربیان و سرگروه‌های حلقات صالحین در بسیج پرداخت و گفت: ان شاءالله که بتوانیم با خواندن نهج البلاغه به اصلاح فردی درقدم اول وبعددر زمینه اصلاح جامعه قدمهای مثبت وموثری رابرداریم.

این بانوی قرآنی، کتاب شریف نهج‌البلاغه را مهمترین کتاب بعد از قرآن کریم دانست و افزود: به نظر من برای رونق گرفتن مسابقات، لازم است از ماه‌های قبل، تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی صورت گیرد و کلاس‌هایی هم در این زمینه تشکیل شود.

وی در پایان به رتبه‌هایی که تا کنون در درس یا مسابقات قرآن کسب نموده اشاره کرد و گفت: در مسابقات قرآنی، مقام سوم استانی را به دست آوردم و در خصوص نهج‌البلاغه هم که امسال شرکت کردم، خوشبختانه مرحله مقدماتی کشوری را پشت سر گذاشتم وان شاءالله قرار هست در مرحله کشوری با سایر شرکت کنندگان، به رقابت بپردازم.

گفتنی است چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شهر مقدس قم از هشتم تا یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ در سالن همایش امامزاده شاه سید علی علیه السلام برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha