جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 1067868
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
تصاویر/ حضور استاندار آذربایجان‌غربی مناطق زلزله زده خوی

حوزه/ اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت تنخواه به استانداری آذربایجان غربی، آسیب دیدن سه هزار و ۵۰ واحد مسکونی در زلزله خوی و دستور رئیس کل دادگستری استان به دادستان خوی برای تامین امنیت و نظارت بر حسن خدمت رسانی به زلزله زده ها از مهمترین اخبار کوتاه مناطق زلزله زده خوی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، احمد وحیدی امروز در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت نامناسب هوا در منطقه زلزله‌زده خوی، گفت: همه مسئولان به دنبال این هستند کمبودها سریعاً جبران شود.

وی افزود: مسئولان اعم از استاندار آذربایجان غربی، رئیس سازمان مدیریت بحران و سایر دستگاه‌های امدادرسان در منطقه زلزله زده مستقر هستند و کارها به خوبی پیش می‌رود.

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت تنخواه به استانداری آذربایجان غربی

محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بنا به دمای زیر صفر درجه منطقه و شرایط سخت اسکان، به منظور مدیریت شرایط اضطراری و تأمین نیازمندی‌های اسکان موقت آسیب دیدگان به استناد بند (م) ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (مصوب اسفند ۱۳۹۳) مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای در قالب تنخواه به فوریت در اختیار استانداری آذربایجان غربی قرار می‌گیرد تا وفق قوانین و مقررات هزینه شود.

زلزله به سه هزار و ۵۰ واحد مسکونی خسارت زده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: بر این اساس آمار اولیه ، زلزله به سه هزار و ۵۰ واحد مسکونی خسارت زده است و این تعداد واحد مسکونی در این زلزله بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیده‌اند.

جعفر برزگر ادامه داد:تاکنون سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سطح روستاها و شهرهای خوی و فیرورق توسط کارشناسان بنیاد مسکن ارزیابی شده است.

وی تصریح کرد: ارزیابی میزان خسارت واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان خوی توسط کارشناسان ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت سه شیفت همچنان ادامه دارد.

اهدای ۱۰ هزار قرص نان توسط مرزبانان استان به مردم زلزله زده خوی

سرهنگ عباس مرادی جانشین مرزبانی آذربایجان غربی گفت: برای کمک رسانی به زلزله زدگان شهرستان خوی، مرزبانان هنگ مرزی سلماس به تعداد ۱۰ هزار قرص نان پخته و از طریق فرمانداری به شهروندان خوی ارسال کردند.

دستور رئیس دادگستری استان به دادستان خوی جهت تامین امنیت و نظارت بر حسن خدمت رسانی به زلزله زده ها

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی طی دستوری به دادستان خوی تأمین امنیت و نظارت بر خدمت رسانی مطلوب به زلزله زدگان شهرستان خوی را مورد تاکید قرار داد و از دادستان خوی خواست با استفاده از ظرفیت تمام ضابطین عام و خاص، نیروی انتظامی، مرزبانی، سپاه و بسیج برای برقراری آرامش و امنیت در شهر زلزله زده خوی با افزایش گشت‌های شبانه پلیس و بسیج بهره بگیرد تا مردم سختی‌های ناشی از زلزله و سرما را با آرامش خاطر پشت سر گذارند.

ناصر عتباتی بر نظارت میدانی دادستان به نحوه خدمت رسانی خصوصاً توزیع چادر و اقلام گرمایشی و مواد غذایی به مردم توسط افراد مسئول و جلوگیری از مداخله افراد غیرمسئول تاکید کر.


کارکنان انتظامی به صورت شبانه روزی یاور و مددکار مردم زلزله زده هستند

سردار "رحیم جهانبخش " فرمانده انتظامی آذربایجان غربی به اتفاق حجت الاسلام زکی رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان با حضور در شهرستان خوی از مناطق زلزله زده در شهرستان بازدید و تدابیر لازم را برای ارتقاء امنیت شهروندان صادر کرد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha