شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ ابراهیم زکزاکی

حوزه / رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه تصریح کرد: انقلاب اسلامی به مردم گفته است که راه رهایی از ظلم دنیای استکبار، مقاومت است و نوید داده که قدرت در واقع به مردم تعلق دارد؛ جنبش‌های مردمی می‌توانند بر مستکبران غلبه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه در پیام ویدیوئی به همایش گفتمان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران که امروز با حضور فرهنگیان خراسان رضوی در سالن شهید حاتمی مشهد برگزار شد، گفت: ۴۴ سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و در این ۴ دهه، تأثیر بسزایی در جهان داشته و نگاه مردم دنیا را نسبت به اسلام تغییر داده است.

وی با اشاره به این که عده‌ای قبل از انقلاب اسلامی فکر می‌کردند اسلام متعلق به گذشتگان است، خاطرنشان کرد: قدرت‌های غربی دنیا را به کنترل خود درآورده بودند اما انقلاب اسلامی معادلات آن‌ها را بر هم زد.

رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه تصریح کرد: انقلاب اسلامی به مردم گفته است که راه رهایی از ظلم دنیای استکبار، مقاومت است و نوید داده که قدرت در واقع به مردم تعلق دارد؛ جنبش‌های مردمی می‌توانند بر مستکبران غلبه کنند.

شیخ زکزاکی بابیان اینکه غرب تلاش زیادی برای اسلام هراسی کرده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران به جهانیان نشان داده که یک جامعه اسلامی مستقل چگونه می‌تواند الگوی همه ملت ها باشد.

وی یادآور شد: استکبار جهانی تصور می‌کرد که با رحلت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی تمام می‌شود، الحمدالله با جانشینی آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای راه انقلاب ادامه دارد و پیشرفت انقلاب اسلامی در دنیا افزایش پیدا کرده است.

رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه در پایان افزود: نیجریه را می توان یکی از نمونه‌های مؤثر نشر اسلام و اندیشه انقلاب اسلامی نام برد ؛هیچ‌کس باور نمی‌کرد که انقلاب اسلامی می‌تواند بخشی از جهان را تغییر دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha