یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1069210
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
خمین

حوزه/ استاد حوزه خواهران گفت: بنا به روایت نبی مکرم اسلام(ص) دعای چهار نفر برگشت ندارد تا آنکه درهای آسمان باز شود و به عرش برسد که عبارتند از دعای پدر برای فرزند خود، نفرین مظلوم به کسی که به او ستم کرده، عمره‌ کننده تا به وطن برگردد و روزه‌دار تا وقتی افطار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز همزمان با سالروز وفات حضرت زینب(س) آیین تکریم مقام عقیله بنی هاشم(س) در مدرسه علمیه هاجر خمین برگزار شد.

خانم موسوی استاد مدرسه علمیه هاجر خمین ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س) با توجه به آیه ۶۰ سوره غافر، اظهار داشت: اهمیت دعا را با استناد به این آیه و روایات می‌توان متوجه شد.

وی با بیان حدیث " وَ فِی اَلْحَدِیثِ اَلْقُدْسِیِّ فَمِنْکَ اَلدُّعَاءُ وَ عَلَیَّ اَلْإِجَابَةُ فَلاَ تَحْتَجِبُ عَنِّی دَعْوَةٌ إِلاَّ دَعْوَةَ آکِلِ اَلْحَرَام "از تو دعا کردن است و بر من اجابت نمودن که هیچ دعایی از من محجوب نمی‌ماند مگر دعای انسان حرامخوار"، گفت: یکی از موانع استجابت دعا استفاده از غذای حرام و ناپاک است و مانع دوم آن نیز این است که ممکن است انسان چیزی را از خدا بخواهد که برخلاف مصلحت و منفعت وی باشد.

موسوی افزود: بنا به روایت نبی مکرم اسلام(ص) دعای چهار نفر برگشت ندارد تا آنکه درهای آسمان باز شود و به عرش برسد که عبارتند از دعای پدر برای فرزند خود، نفرین مظلوم به کسی که به او ستم کرده، عمره‌ کننده تا به وطن برگردد و روزه‌دار تا وقتی افطار کند.

وی در پایان به بیان درس‌های ایثار، پاکدامنی، عزم و اقتدار حضرت زینب(س) پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha