شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر گردهمایی بزرگ طلاب و دانشجویان غیر ایرانی در مشهد

حوزه / رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه در خراسان گفت: در این ۴۴ سال بعد از انقلاب اسلامی احیای تمدن نوین اسلامی با پرچم‌داری حوزه‌های علمیه یکی از راهبردهای اساسی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه خراسان، چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ در گردهمایی بین‌المللی طلاب و دانشجویان غیر ایرانی با عنوان «نقش انقلاب اسلامی در تحقق تمدن نوین اسلامی» در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام خمینی (ره) گام‌های نخست تمدن نوین اسلامی را با طراحی نهضت انقلاب اسلامی انجام دادند، گفت: در این ۴۴ سال بعد از انقلاب اسلامی احیای تمدن نوین اسلامی با پرچم‌داری حوزه‌های علمیه یکی از راهبردهای اساسی بوده است.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه در خراسان ادامه داد: تلاش امام خمینی (ره) اجرای احکام و پیاده شدن اسلام ناب بود. همچنین با تکیه‌بر اندیشه‌های دانشمندان و علمای برجسته جهان اسلام به دنبال احیای اسلام اصیل بودند و برای احیای اسلام ناب محمدی بر اساس قرائت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تلاش کردند.

وی با اشاره به ویژگی‌های اندیشه اسلامی امام خمینی (ره) به عقلانیت و ایمان اشاره کرد و از شاخص‌های عقلانیت؛ جمهوریت و مراجعه به آرای مردم، حفظ هویت اسلامی در اقشار مختلف، تعامل با ادیان دیگر علاوه بر مذاهب اسلامی بیان کرد.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه در خراسان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) اعتقاد داشت که با ادیان دیگر تعامل علمی و تمدنی داشته باشد؛ سیاست را به‌خوبی می‌شناختند. سیاست غیر اسلامی ویژگی آن نیرنگ، مادی و صرفاً دستاوردهای اقتصادی است و تک‌بعدی است و از معنویت انسان‌ها را بازمی‌دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح در توضیح این مطلب افزود: امام خمینی (ره) اقتدار امت اسلام را به مردم جهان نشان دادند؛ ایستادگی امروز مردم یمن در مقابل آل سعود، ایستادگی مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی نمونه‌ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی به تبیین اندیشه تمدن نوین اسلامی از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و افزود: جمهوری اسلامی ایران به قطب علمی جهان اسلام تبدیل‌شده است. جامعة المصطفی العالمیه هم برترین محققان و اساتید را تربیت‌ کرده است.

در این همایش چند نفر از دانشجویان و طلاب به نمایندگی از کشورهای افغانستان، نیجریه، عراق و هند به نقش انقلاب اسلامی در سرزمین‌های خود پرداختند.

گفتنی است، گردهمایی بین‌المللی طلاب و دانشجویان غیر ایرانی با همکاری جامعة المصطفی العالمیه، آستان قدس رضوی، صداوسیما، دانشگاه امام رضا(ع)، استانداری خراسان رضوی و با حضور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی، دانشگاه آزاد مشهد و جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha