شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه بانه گفت: جهان اسلام امروز درگیر شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی شده است و این دو ضربات خود را بر پیکره واقعی اسلام وارد می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت شهرستان بانه اظهار داشت: دین اسلام را می توان به عنوان بِروزترین ادیان الهی دانست که برای تمام ادوار زندگی انسان راهکار ارائه کرده است.

امام جمعه بانه گفت: این دستورات الهی دین مبین اسلام باید توسط کسی به جامعه منتقل می شد و همان فرد منتخب هم بر درست اجرا شدن دستورات خداوند متعال نظارت می داشت که این فرد کسی نبود جز رسول اکرم (ص) که با مبعث خود جهان بشریت را متحول کرد.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: پیامبر(ص)؛ رسول رحمت و مهربانی بودند که با کمال بزرگی و سخاوت و فروتنی خویش دستورات الهی را به جهان اسلام انتقال می دادند و دینی بنیان نهادند که اکمل ادیان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام هرگز رنگ کهنگی به خود نمی گیرد، گفت: یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های اسلام این است که این دین هرگز در ظرف زمان و مکان محصور نمی شود. بنابراین انسانی که به دنبال رستگاری واقعی است باید در مسیر قرآن، اسلام و سیره رسول اکرم (ص) حرکت کند.

ماموستا خدایی عنوان کرد: باید اذعان کرد که امروز در بسیاری از کشورهای به ظاهر مسلمان تنها نام اسلام دیده می شود و حتی در برخی از این کشورها از نام اسلام سوءاستفاده می شود که این توطئه ای استکباری و شیطانی برای تخریب دین مبین اسلام و وحدت برادران مسلمان است.

امام جمعه بانه با اشاره به اینکه دشمن تلاش بسیاری برای تغییر چهره اسلام از اسلام ناب محمدی به اسلام آمریکایی دارد، خاطرنشان کرد: جهان اسلام امروز درگیر شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی شده است و این دو ضربات خود را بر پیکره واقعی اسلام وارد می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کارشناس IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 0
    تفکیک شیعه به انگلیسی و غیر انگلیسی خیلی هوشمندانه است.
  • وحدت CA ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    امید است که مسلمانان تلاش مضاعف و وحدت کلمه داشته باشند، و دوست را از دشمن بشناسند. کار شناس چینی هم کار دوست و دشمن را می شناسد (https://rasekhoon.net/media/show/1494875)! در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی ۱۴۰۱ (https://khl.ink/f/51151)، امام خامنه ای گفتند:«بنده یک وقت گفتم «شیعه‌ی انگلیسی» و «سنّی آمریکایی»؛ بعضی خیال کردند یعنی این جور بدروغ تبلیغ کردند که ما که میگوییم شیعه‌ی انگلیسی، یعنی شیعه‌ای که ساکن انگلیس است؛ نه، شیعه‌ی انگلیسی ممکن است در خود کشور اسلامی باشد؛ الهام‌گیری از انگلیس است؛ یعنی شیعه‌ی دعوا‌درست‌کن، سنّی دعوادرست‌کن؛ مثل داعش و مثل وهّابی‌ها و امثال اینها که دعوا درست میکنند؛ یا تکفیری‌ها که [میگویند] این کافر است، آن کافر است. اینها اسمشان مسلمان است، ممکن است به احکام فردی اسلامی متعبّد هم باشند امّا در خدمت دشمن حرکت میکنند.» در دیدار ۱۳۹۴ (https://khl.ink/f/31770)، رهبر گفتند:« یکی از ابزارهای دشمنان، ایجاد تفرقه است بین ما؛ من اصرار دارم بر این موضوع تکیه کنم و تأکید کنم. برادران، خواهران، مسلمانان دنیای اسلام، اگر این صدا به گوش شما خواهد رسید! آن روزی که کلمه‌ی سنّی و شیعه در ادبیّات آمریکایی‌ها پیدا شد، ما نگران شدیم؛ اهل نظر همه نگران شدند. سنّی و شیعه به آمریکا چه ارتباط دارد؟ فلان سیاستمدار یهودی صهیونیست آمریکایی که جز شرارت علیه اسلام و مسلمین از او ممکن نیست سربزند، چه‌کار دارد که بیاید بین سنّی و شیعه در دنیای اسلام قضاوت بکند، راجع به سنّی یک چیزی بگوید، راجع به شیعه یک چیزی بگوید؟» در دیدار عید سعید مبعث ۱۴۰۱ (https://khl.ink/f/52025)، رهبر عزیز گفتند:«حالا امروز جمهوری اسلامی حرف دل مسلمانان مظلومِ فلسطین را صریح و علنی بیان میکند. ما ملاحظه‌ی هیچ‌کس را نمیکنیم، حقیقت را با صدای بلند بیان میکنیم: از ملّت فلسطین حمایت میکنیم، دفاع میکنیم، میگوییم هم که دفاع میکنیم؛ به هر طریقی بتوانیم از ملّت فلسطین دفاع میکنیم.» امام اسلام آمریکایی، کانادایی، انگلیسی و غربی نمی خواهد! نه در داخل 🇮🇷، و نه در خارج! چند تابعیتی نباشیم! از آيت الله خامنه اي تبعيت کنيم! فَاتَّبِعُوا ملة محمد(ص)! رَبَّنَا آمَنَّا بِمَا أَنزَلْتَ وَاتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ! ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم! 🇮🇷🌏🇵🇸
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    __ بسمه تعالی __ با سلام و رود بر این عالم جلیل القدر وبزرگوار و با تشکر از معظم له که خدای تعالی حفظشان کند و بر عمر و عزّتشان بیفزاید ، عرض می کنم : ما ملّت حسینی ؛در پیش خویش گیریم __راهی که رفت خمینی ، تا لحظه ای که میریم __ پس ای خبیث مفسد ، فکری بکن بخویش آ __هر گز نخواهیم افتاد این را بدان از پا __تا جان فاسدت را گیریم ز تو بقدرت __لکن تو حق نفهمی افسوس ولو بندرت _