شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1072314
۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
نشست شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر رحمت

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنچه مقام معظم رهبری به عنوان راهکار در جنگ نرم معرفی کردند، بحث جهاد تبیین است که دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باید در این برهه در بحث‌ جهاد تبین فعال‌تر باشند تا مردم بصیر ضمن پاسداشت خدمات انقلاب، با بیان آن برای جوانان و نوجوانان، وظیفه حراست و حفاظت از انقلاب را به نسل بعد بسپارند.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، همزمان با آغاز مرحله دوم طرح احیای عفاف و حجاب برای ادارات دولتی و بهبود وضعیت و تبیین آن در دستگاه‌های دولتی، ستاد امر به معرف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای انجام وظیفه محوله، سرکشی از ادارات و شرکت در نشست‌ها و جلسات شورای احیای امر به معرف و نهی از منکر ادارات را در دستور کار خود قرار داده تا از این فریضه مهم صیانت کرده باشند.

به همین منظور حجت الاسلام حمزه پیش قدم، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز در نشست شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان، با بیان اینکه انسان‌ها از نظر جمسی و روحی در یک سطح نیستند، اظهار داشت: بهره برداری از دنیا هم به میزان توان جسمی و عقلی هر فرد بستگی دارد.

حجت الاسلام پیش قدم، یکی از اهداف ادیان الهی را گسترش عدالت و مساوات در عالم دانست و گفت: محرومیت زدایی و جامعیت دین مقدس اسلام از این باب است که راه‌های گسترش عدالت را در رفع نیاز نیازمندان با اعمالی که هم جنبه دنیوی و هم جنبه عبودیت دارد، معرفی می‌کند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: صدقات جاریه همان وقف است، عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) برای آنکه توازن فقیر و ثروتمند حاصل شود، مباحثی همچون خمس، زکات و انفاق و هدیه و امور این چنینی را دستور داده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بعضی از اعمال جنبه فردی و بعضی جنبه اجتماعی دارند، خاطرنشان کرد: رفتارهایی که منفعت اجتماعی دارند، اجر اخروی فراوانی برای آن ذکر شده که ضمن احساس آرامش در دنیا باقی الصالحات برای آخرت نیز محسوب می‌شود، بنابراین ما وظیفه داریم مروج این گونه امور باشیم.

وی تصریح کرد: پاسداری از انقلاب بسیار ارزشمند است و زنده شدن احکام الهی به برکت انقلاب بوده و امروز باید قدردان آن باشیم.

انقلاب اسلامی بزرگترین واقعه قرن اخیر است

همچنین حجت‌الاسلام حمزه پیشقدم در نشست شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد، انقلاب اسلامی را بزرگترین واقعه در قرن اخیر دانست و اظهار داشت: امروز از انقلابی پاسداری می‌کنیم که در ابتدای شکوفایی خود، مهر تایید استاندارد بزرگترین رفراندوم تاریخ جهان را در دفتر افتخارات خود ثبت نمود.

وی با بیان اینکه هر سال این رفراندوم در مناسبت‌های ملی تکرار و خار چشم دشمنان نظام مقدس ایران اسلامی می‌شود، خاطرنشان کرد: حتی شرایط خاص کرونایی هم نتوانست رفراندوم انقلاب را تعطیل کند و به کوری چشم دشمنان قسم خورده این نظام، بزرگترین رفراندوم را در دهه چهارم انقلاب با حضور میلیونی در تشییع سردار دلها شاهد بودیم.

راهکار مقابله با جنگ نرم، جهاد تبیین است

حجت الاسلام پیش قدم با تاکید بر شیطنت و هجمه‌های رسانه‌های معاند، علیه نظام و هدف قرار دادن نسل جوان و نوجوان، یادآور شد: امسال به واسطه حضور مردم با بصیر، انقلابی و عمل به دستورات مقام معظم رهبری دهه فجر و ۲۲ بهمن متفاوتی نسبت به سال‌های قبل داشتیم و در راهپیمایی امسال مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زدیم.

وی افزود: آنچه که مقام معظم رهبری به عنوان راهکار در جنگ نرم معرفی کردند، بحث جهاد تبیین است که دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باید در این برهه در بحث‌ جهاد تبین فعال‌تر باشند تا مردم بصیر ضمن پاسداشت خدمات انقلاب، با بیان آن برای جوانان و نوجوانان، وظیفه حراست و حفاظت از انقلاب را به نسل بعد بسپارند.

در ادامه احکام شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل استاندارد به اعضا شورا تقدیم شد.

دشمن شبانه روز از تمامی ابزارها جهت ایجاد انحرافات فرهنگی بهره می‌برد

حجت الاسلام پیش قدم، در نشست شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش و جایگاه این اداره اشاره کرد و اظهار داشت: فرهنگ به مجموعه‌ای پیچیده از دانش‌ها، باورها، هنرها، قوانین، اخلاقیات و عاداتی اطلاق می‌شود که فرد به عنوان عضوی از جامعه فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مبنای کار فرهنگی بر دو نظریه استوار است، افزود: یک نظریه که عموماً در غرب استوار بوده، این است که تلاش، فکر و توسعه علم بشری علت تام و غایی در ایجاد و تکامل فرهنگ هاست و تنها انسان در تغییر و تحول فرهنگ‌ها نقش دارد.

راهکار مقابله با جنگ نرم، جهاد تبیین است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد نظریه دیگر را، نظریه اسلام عنوان کرد و گفت: این نظریه علاوه بر نقش بشر و با توجه محدودیت ذهن انسانی، استمداد و الهام از منبع وحی الهی و فرا انسانی را به عنوان مهمترین عامل ایجاد، تکامل و تغییر فرهنگ‌ها می‌داند.

حجت الاسلام پیش قدم، مقوله فرهنگ را از مهمترین اموری دانست که برای تعمیق، تقویت، بهبود و اثر گذاری آن نباید محدودیت زمان و مکان خاصی وجود داشته باشد، ادامه داد: همانطور که دشمن شبانه روز از تمامی ابزارها جهت ایجاد انحرافات فرهنگی بهره می‌برد، ضروری است تمامی دستگاه‌ها با تمام ظرفیت برای حفاظت از فرهنگ والای اسلامی و اصیل ایرانی به صورت شبانه روزی، به تأسی از انبیاء و اولیا الهی تلاش نمایند.

در ادامه این نشست احکام رئیس و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به آنها اهدا شد.

عدم توجه به نماز جماعت در برخی از ادارات جز آسیب‌های ناپسند حوزه دولتی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای نشست شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر سازمان مدیریت و برنامه بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد، به اهمیت اقامه نماز در ادارات پرداخت و اظهار داشت: طبق قانون وقت اذان ظهر، ۲۰ دقیقه، جهت پرداختن کارکنان و کارمندان دستگاه‌ها به فریضه واجب نماز، فعالیت‌ها تعطیل می‌باشد که برای عموم مردم نیز پذیرفته شده است.

وی یکی از عوامل مهم رشد، تعالی و سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها را در نگاه آیات و روایات، در به پا داشتن نماز دانست و افزود: خداوند متعال می‌فرمایند: «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَیٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ، نماز سد مستحکمی در برابر فحشا و ‌منکر است.»

راهکار مقابله با جنگ نرم، جهاد تبیین است

حجت الاسلام پیش قدم، عنوان کرد: نماز هم اثر دنیوی دارد و هم اُخروی و با توجه به ارزش والای این فرضیه الهی، باید برای ترویج آن تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سعی و کوشش ما بر اقامه نماز اول وقت، ولو در ساعات اداری بسیار مهم است، چرا که به پیشبرد اهداف اخلاقی و رفتاری ما در مجموعه اداری کمک خواهد کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد عدم توجه به نماز جماعت در برخی از ادارات را جز آسیب‌های ناپسند حوزه دولتی بر شمرد و تأکید کرد: از شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات می‌خواهیم تا نسبت به توجه مسئولین و کارکنان به انجام این فریضه الهی در نهاد اداری، دقت نظر کافی داشته و در جهت تقویت و تشویق همکاران، اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha