یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1072553
۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
اراک

حوزه/ استاد اخلاق حوزه علمیه با تأکید بر اینکه راهکار عمومی برای پاک نمودن دل، ذکر خداست، گفت: حضرت علی(ع) نیز در این رابطه می‌فرمایند: اصل و ریشه پاکسازی دل، مشغول کردن دل به یاد خداست و همین ذکر خدا وسیله‌ای است برای شناخت خدا و این معرفت، میوه یاد خداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز نشست اخلاقی با حضور حجت الاسلام وطن خواه در مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک و با همکاری مدرسه ریحانة النبی (س) در سالن جلسات این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام وطن خواه در این نشست اظهار داشت: معلمان اخلاق، برای رسیدن به مکارم اخلاق و دوری از رذائل اخلاقی راهکارهایی متناسب با هر امری دارند که ریشه عمل آن‌ها در آیات قرآن و روایات است.

راهکار عمومی برای پاک نمودن دل، ذکر خداست

وی با تأکید بر اینکه راهکار عمومی برای پاک نمودن دل، ذکر خداست، گفت: حضرت علی(ع) نیز در این رابطه می‌فرمایند: اصل و ریشه پاکسازی دل، مشغول کردن دل به یاد خداست و همین ذکر خدا وسیله‌ای است برای شناخت خدا و این معرفت، میوه یاد خداست.

این استاد اخلاق تصریح کرد: یاد خدا ثمرات دیگری دارد، از جمله آرامش روانی، توکل برای امور آینده، حالت خضوع و خشوع، شوق و اشتیاق برای رسیدن به خداوند و بی‌رغبتی به مادیات.

حجت الاسلام وطن خواه در ادامه برای رسیدن به خداوند راهکارهایی را مطرح کرد که از جمله آن‌ها می توان به اقامه نماز به ویژه با حضور قلب، انس با قرآن کریم، ادعیه مأثوره، مداومت بر ذکر گفتن، و معاشرت با دوستان خدا اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha