شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام احمدی

حوزه / دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به تشریح «طرح جامع عفاف و حجاب» پرداخت و عنوان کرد: این طرح با حدود دوسال کار کارشناسی و چندین بار ویرایش امروز آماده ارائه به مجلس شورای اسلامی شده است تا با تصویب آن به عنوان قانون و ابلاغ به عنوان دستورالعمل، پیش بینی شده در کمترین زمان بتواند وضع حجاب را سامان دهی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مهدی احمدی دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین امروز با حضور در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران کوثر قزوین به سؤالات آنان درباره برنامه ستاد برای مقابله با بی حجابی پاسخ داد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به تشریح «طرح جامع عفاف و حجاب» پرداخت و عنوان کرد: این طرح با حدود دوسال کار کارشناسی و چندین بار ویرایش امروز آماده ارائه به مجلس شورای اسلامی شده است تا با تصویب آن به عنوان قانون و ابلاغ به عنوان دستورالعمل، پیش بینی شده در کمترین زمان بتواند وضع حجاب را سامان دهی کند.

وی ادامه داد: این طرح بر مبنای تغییر رویکرد به مسئله بی حجابی با هدف کم کردن هزینه های اجتماعی و افزایش اثر گذاری تدوین شده و بر اساس طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر بی حجابی باید از جرم به تخلف تغییر ماهیت بدهد که این به معنای بی اهمیت بودن یا کم اهمیت بودن آن نیست بلکه به بدان معناست که در ابتدای امر، برخورد شدید قضایی با فرد کشف حجاب کننده صورت نگیرد بلکه برخوردی شبیه تخلفات راهنمایی و رانندگی با بی حجابی صورت خواهد گرفت و در مراحل بالاتر در صورت عدم اصلاح جرایم سنگین تر در نظر گرفته شده است.

احمدی ادامه داد: برای اینکه هر چه زودتر این طرح به مرحله اجرا برسد نیاز به همکاری و اهتمام جدی مجلس شورای اسلامی می باشد. اگر مجلس با ستاد همکاری کند و دستگاه های دولتی نیز تعامل لازم را به عمل آورند؛ طرح جامع عفاف و حجاب قطعا راهگشا خواهد بود.

حمایت قاطع از اقدامات دادستان انقلابی قزوین

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قزوین همچنین بر حمایت قاطع از اقدامات انقلابی دادستان استان قزوین تأکید و عنوان کرد: مردم انقلابی قزوین خواستار پیاده سازی احکام اسلام در جامعه خصوصا صنوف مختلف در ایام پایان سال هستند.

وی افزود: نشان دادن جدیت در مبارزه با منکرات توقع بجای خانواده ها از نهاد های انتظامی و قضایی می باشد که این امر باعث آرامش خاطر جامعه می باشد.

احمدی در پایان اظهار کرد: در همین راستا اقدامات تحسین برانگیز دادستان مرکز استان، قابل تقدیر می باشد. امیدواریم سایر مسئولین نیز به وظایف شرعی و قانونی خود در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر و بهبود وضع پوشش در جامعه، عمل کنند.

طرح جامع عفاف و حجاب آماده ارائه به مجلس است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha