دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه بهار

حوزه / امام جمعه بهار با اشاره به اینکه در روایات و احادیث، بالاترین جایگاه برای پدران و مادران شهدا تعریف شده است، گفت: وقتی مجاهد در راه خدا شهید شود، خود خداوند جانشین شهید در خانواده می‌شود، لذا هر کس خانواده شهدا را راضی کند، خدا را که اهل آن خانه است، خوشحال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، عصر امروز آیین اختتامیه یازدهمین دوره شعر دفاع مقدس و مقاومت با حضور شاعران ارزشی و انقلابی دفاع مقدس و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در فرهنگسرای آیت الله بهاری(ره) شهرستان بهار برگزار شد.

حجت الاسلام رضا مصباح امام جمعه بهار در این مراسم با اشاره به اینکه در روایات و احادیث، بالاترین جایگاه برای پدران و مادران شهدا تعریف شده است، اظهار داشت: وقتی مجاهد در راه خدا شهید می‌شود، خود خداوند جانشین شهید در خانواده می‌شود، لذا هر کس خانواده شهدا را راضی کند، خدا را که اهل آن خانه است، خوشحال خواهد کرد و اگر آزاری به آن خانواده برساند، خدا را آزار داده است.

وی با تأکید بر اینکه جهاد در راه خدا دارای ابعاد مختلفی است، گفت: وجود و بقا انسانیت، حول محور جهاد است و لذا این موضوع اهمیت مسئله جهاد را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام مصباح با بیان اینکه اگر انسانی از این اصل دور شود، در اصل از حقیقت انسانیت دور شده است، گفت: بشر به زندگی، هدف و جایگاه اصلی خود دست پیدا نخواهد کرد مگر آنکه به واسطه جهاد، که دری از درهای بهشت است و هر کسی لیاقت وارد شدن به آن را ندارد، توجه داشته باشد و در این مسیر قدم بگذارد.

وی افزود: باید از خدا بخواهیم تا در عرصه تحقق جهاد، آن هم همه ابعاد مختلف آن ما را یاری دهد.

اهمیت تکریم خانواده‌های شهدا در دین اسلام

گفتنی است در آیین اختتامیه، تمثال مقدس شهدا به خانواده معظم شهیدان، سید میلاد مصطفوی و مرتضی ترابی کمال، از شهدای مدافع حرم تقدیم و از استاد جواد محقق، مریم برزگر، کمال شفیعی مشعوف به عنوان هیئت داوران و مسعود طاهری دبیر علمی جشنواره و محسن کلهر، یگانه یعقوبی راد با اثر "سلام سردار"، زهرا طهماسبی برای اثر "دختر ماه و ستاره"، تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha