دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در شرایط فعلی جامعه در رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی سعدی عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز در دوازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) که در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار شد، به تعبیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با جامعه پردازی در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: ما در مرحله جامعه پردازی با مسائلی مواجه هستیم که نیازمند تعامل جدی در این موضوع می‌باشیم.

وی به جامعه دوران امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: در تحلیل شاخص‌های جامعه‌ای که امام سجاد (ع) امامت خود را آغاز کردند، از یک سوی بنیان‌های فکری و عقیدتی مصادره و تحریف شده بود و حدیث تعطیل و افکار عجیب جبر گرایی در جامعه ترویج پیدا کرده بود و حتی محوریت جامعه پردازی جامعه نیز آسیب جدی دیده بود.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) یادآور شد: در جامعه‌ای که زبان‌های گویا، لال و قلم نویسندگان منع از کتابت شده، حضرت تحلیل جامعه امامت خود را آغاز کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی عنوان کرد: در این دوره که ما نیز قرار داریم و هندسه حرکتی که رهبر معظم انقلاب آن را ترسیم کرده‌اند، جامعه در رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند جهاد تبیین است.

وی یادآور شد: جهاد تبیین، یک عنصر مهم است که نیازمند تبیین هوشمندانه مسائل روز متناسب با نیاز مخاطب است.

عضو مجلس خبرگان گفت: در جهاد تبیین، عنصر تبین از ضروریت‌ها است، یعنی در محورهای حساس و اثر بخش حضور میدانی قوی داشتن ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی ادامه داد: ایجاد و ترویج فرهنگ تبین، یعنی سواد رسانه‌ای ایجاد کردن و افکار عمومی را ارتقا بخشیدن که هر خبری را بدون تحلیل نپذیریم.

وی اظهار کرد: در جهاد تبیین اگر تریبون دست علی(ع) هم باشد، جریان مقابل می‌آید و ارائه خبر را بر اساس یک پیچیدگی و تاریکی سخت و سنگین ایجاد می‌کند، بنابراین اگر قدرت تحلیل نباشد با مشکل روبرو خواهیم شد.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: حتی اگر فرهنگ تبین و تولید پیام مهندسی شود و تریبون دست طاغوت هم باشد، بازهم فرهنگ رسانه‌ای و تحلیل در جامعه بالا خواهد رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی خاطرنشان کرد: صحیفه سجادیه در ارتقای سواد رسانه‌ای امت اسلامی و جهان اسلام و حتی جامعه مستضعفین و کسانی که به دنبال عدالت هستند، نقش جدی را ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha