شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خیاط

حوزه/ مدیرحوزه علمیه خراسان با بیان این که شخصیت تکلیف مدار آیت‌الله مصباح سبب شد ایشان همواره در صحنه باشد، گفت: حوزویان درس تکلیف مداری را از ایشان آموخته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، همایش ملی بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی رضوان الله علیه، امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی به همت حوزه علمیه خراسان و با همکاری تعدادی از نهادها برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در این آیین با بیان این که آیت الله مصباح یزدی سال ها تلاش و موسسه عظیم آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) را مدیریت کردند، گفت: اگر انسان بخواهد ابعاد وجودی شخصیتی ایشان را تحلیل و بررسی کند، باید به میزان اثرگذاری ایشان توجه ویژه ای داشته باشد.

وی با بیان این که شخصیت آیت الله مصباح یزدی، تجلی تجارب ۶۰ ساله ایشان در میدان علم، فکر، اندیشه، خرد، جهاد و بصیرت سیاسی است، تصریح کرد: هرچه در تاریخ پیش می رویم حضور علامه مصباح را پررنگ تر از هر زمان احساس می کنیم؛ ایشان دارای شخصیت ذوابعاد در عرصه های علمی، فکری، اخلاقی، اعتقادی، بصیرتی و سیاسی هستند که انصافا در هر عرصه که ورود پیدا نمودند، نیز خوش درخشیده اند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که آیت الله مصباح یزدی در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند، خاطر نشان کرد: علامه مصباح یزدی احساس تکلیف می کرد، به موقع موضع میگرفت، پرتوان، شجاعانه و بی باکانه در میدان حاضر می شد و وظیفه خود را با بیان عقلانی و قابل فهم ارائه می داد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که حضور این شخصیت وارسته در مجامع علمی فکری آن زمان عمیقا احساس می شد و بر همین مبنا آیت الله مصباح به دور از انفعال و انزوا، تاثیرگذار در عرصه تکلیف بود، اظهار کرد: سخنان فریادگونه، عالمانه و عمیق در موقعیت های گوناگون و مجامع علمی، نمونه ای از درخشش او است.

وی با بیان این که شخصیت تکلیف مدار آیت الله مصباح سبب شد ایشان هیچگاه صحنه را خالی نکند، افزود: همه حوزویان درس تکلیف مداری را از علامه مصباح آموخته اند که نسبت به مسائل حساسیت نشان می دادند.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: اندیشه آیت الله مصباح چراغ راه همه کسانی است که می خواهند در میدان های اندیشه ورزی، بصیرتی و فکری قدم بردارند و در حوزه های فلسفی و فکری سخن بگویند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط ضمن اشاره به اندیشه های نافذ آیت الله مصباح یزدی(رضوان الله علیه) ابراز کرد: اندیشه های ایشان جزء اولین هاست و در میزان تاثیرگذاری ایشان نیز همین بس که بیش از ۲۲۷ پایان نامه در ۵۵ مرکز علمی و دانشگاهی با موضوع اندیشه و شخصیت آیت الله مصباح دفاع شده اند.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با خانواده آیت الله مصباح با توصیه به نسل امروز همه را دعوت کردند که به آثار ایشان بیش از گذشته توجه و اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب چنین می فرمایند که «بزرگداشت جناب آقای مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیّت و همه است و بزرگداشت ایشان به معنای زنده نگه داشتن جهت‌گیری ایشان و راه ایشان است.»

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به ابتکارات زبانزد مرحوم آیت الله مصباح در طول حیات خود، گفت: دغدغه های موجود، حوزه علمیه خراسان را بر آن داشت تا در پاسداشت مقام ایشان همایشی را برگزار کند که این اقدام با استقبال مراکز متعدد علمی و اجرایی روبرو شد و در طول ده روز گذشته نیز بیش از ۱۴ نشست تخصصی با همکاری و تعامل مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی سطح شهر مشهد برگزار شد که اقدام ارزشمندی بود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این همایش، علاوه بر نشست های تخصصی کمیته های پنج گانه تشکیل شد، افزود: این کمیته ها به منظور مدیریت و ساماندهی امور مربوطه شکل گرفت و در همین راستا و به منظور پاسداشت شخصیت علامه مصباح یزدی، تدوین ویژه نامه «مصباح ما» از دیگر اقدام هایی بود که صورت پذیرفت و امیدواریم چراغ راهی برای علاقه مندان و تلاشگران علمی حوزه و دانشگاه باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha