دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تقدیر از بانوی فرهیخته مسلمان در پایتخت بولیوی

حوزه/  یکی از بانوان مسلمان موفق اهل بولیوی در عرصه علم و دانش، سارا سوتو کروز است که به تازگی موفق شد در رشته بیوشیمی و داروسازی فارغ‌التحصیل شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، زنان مسلمان در اقصی نقاط عالم هستی همواره مایه خیر و برکات فراوانی برای جوامع خود بوده‌اند. علاوه بر ایفای نقش مهم مادری و فعالیت در محیط خانواده، بانوان در عرصه‌های دیگری چون سیاست و اقتصاد نیز تأثیرات شگرفی داشته‌اند.

در آمریکای لاتین نیز با وجود اینکه جمعیت مسلمانان اندک است، اما زنان مسلمان در زمینه‌های مختلف الگو و نمونه‌ای شایسته برای دیگر بانوان هستند. یکی از بانوان موفق اهل بولیوی در عرصه علم و دانش، سارا سوتو کروز است که به تازگی موفق شد در رشته بیوشیمی و داروسازی فارغ‌التحصیل شود.

به همین مناسبت مرکز اسلامی بولیوی در شهر لاپاز، پایتخت بولیوی، با برگزاری مراسمی در روز جهانی زن، از این بانوی فرهیخته تقدیر به عمل آورد.

شایان ذکر است که بولیوی کشوری در مرکز قاره آمریکای جنوبی است و حدود ۱۲ میلیون نفر جمعیت دارد. با تلاش‌هایی که در سال ۲۰۱۸ توسط مساجد این کشور انجام شد، اطلاعات حدود ۲۰۰۰ نفر از مسلمانان این کشور گردآوری شد. در حال حاضر جمعیت کل مسلمانان این کشور حدود ۳۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha