یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1075472
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
ماندگاری

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین ماندگاری با بیان این که انقلاب اسلامی نقش اثرگذاری را در راستای بالنده سازی شخصیت انسان‌ها ایفا کرده است، گفت: انقلاب اسلامی مقدمه انتظار فرج و زمینه امیدآفرینی برای منتظران حقیقی ظهور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری در ویژه برنامه جشن نیمه شعبان که به همت معاونت فرهنگی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در سالن همایش‌های موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به حدیث «أفضلُ أعمالِ اُمّتی انتظارُ الفَرَجِ»، گفت: نخستین لازمه انتظار فرج آن است که مقیاس نگاه و نگرش را جهانی کنیم چراکه منتظران حقیقی فرج مقیاس نگاهشان جهانی است و وسعت گسترده‌ای در عالم دارد.

کارشناس مذهبی با اشاره به پنجمین آیه سوره قصص، بر پایه‌های مورد نیاز در راستای تمدن سازی تاکید و عنوان کرد: امام راحل(ره) چنین فرمودند که انقلاب را بناست به جهان صادر کنیم بنابراین برای صدور انقلاب و تمدن سازی، نگاه جهانی نیاز است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر مقیاس جهانی شد نباید با مشکلات کوچک اهداف را از میدان خارج کنیم، تصریح کرد: با نگاه جهانی می‌توان در برابر مشکلات با صلابت ایستادگی کنید. از جهاتی قیام امام زمان(عج) مشابه ابا عبدالله الحسین(ع) در واقعه کربلاست چراکه در کربلا امام حسین(ع) به خداوند متعال فرمودند که من از این سختی‌ها به تو پناه می‌برم و اینجاست که در پرتو سختی و مشکلات، رشد و ارتقا تحقق می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که اگر در جریان سختی‌ها و مصائب قرار نگرفته باشید رشد نمی‌کنید، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی، شهدای خط مقاومت و جانبازان دوران ۸ سال دفاع مقدس سختی های بسیاری را متحمل شدند و آنان نمونه انسان‌هایی هستند که با چشم‌پوشی از لذات دنیوی، بهره‌مند از لذات ابدی شدند.

وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی مقدمه انتظار فرج است و منتظران حقیقی ظهور باید روح خود را رشد داده، آماده تحمل سختی‌ها باشند، در مصائب به خداوند پناه ببرند، قیام برای پروردگار کرده و در خط ولی خدا حرکت کنند همانطور که قرآن کریم نیز اذعان داشته کسانی که در خط پروردگار قدم بردارند، سرانجام روشنی خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha