جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ی

حوزه / امام جمعه کاشان، خون شهدا را ضامن تداوم انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: پیروزی‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران طی ۴۴ سال گذشته در عرصه‌های مختلف، مدیون لطف خدا، استقامت مردم، خون شهیدان و تدابیر مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی امروز در دیدار با هیئت امنای آستان مقدس علی بن باقر(ع) و مردم باری‌کرسف مشهداردهال، ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: مردم این روستا ارزش و قدر همجواری با امام زاده‌گان اطراف خودشان را بدانند.

امام جمعه کاشان به جایگاه امامزادگان در دین اسلام اشاره کرد و گفت: هر جا امامزاده‌ای هست، آن منطقه محل رفت و آمد ملائکه و برکت می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه باید قدر انقلاب اسلامی ایران را بدانیم، به ممنوعیت چادر، مقنعه و روضه خوانی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در زمان شاه اشاره کرد و یادآور شد: در دوران رژیم پهلوی، ماموران شاه با زور حجاب را از سر خانم‌ها بر می‌داشتند.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه برگزاری مجالس روضه خوانی برای حضرت اباعبدالله(ع) در زمان شاه ممنوع بود، روضه خوانی‌ها در زیر زمین خانه‌ها با گذاشتن نگهبان برگزار می‌شد.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه در زمان محمد رضا شاه برای دین زدایی از هنر و در قالب فیلم و تئاتر استفاده می‌شد، ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری، رضاه شاه مانند بولدوزر به جان اسلام افتاد و پسرش نیز با هنر و فیلم و مجله زن روز، علیه معارف دینی ما قدم برداشت.

وی به دوران مبارزاتی امام راحل در زمان رژیم ستمشاهی اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) که فردی الهی، تیزبین، آینده‌نگر و سیاست مدار بودند، با مشورت گرفتن از آیت الله بروجردی اجازه ندادند شاه ریشه اسلام را قطع کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه امام راحل با تکیه بر اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی ملت ایران، رژیم پهلوی را سرنگون کردند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران بعد از ۴۴ سال با اقتدارتر از قبل در مسیر ظهور امام زمان(عج) در حال حرکت می‌باشد.

وی به نقش مردم روستای باری‌کرسف اردهال در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: مردم منطقه باری‌کرسف با تقدیم ۱۹ شهید و تعدادی ایثارگر و آزاده سرافراز، در پیروزی انقلاب اسلامی ایران تأثیرگذار بودند.

امام جمعه کاشان، خون شهدا را ضامن تداوم انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: پیروزی‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران طی ۴۴ سال گذشته در عرصه‌های مختلف، مدیون لطف خدا، استقامت مردم، خون شهیدان و تدابیر مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha