جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ناصر رفیعی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: حضرت خدیجه سلام الله‌علیها یک مدیر اقتصادی موفق و یک کارآفرین نمونه بودند، اما هیچگاه مبتلا به مسائل آلوده اقتصادی عصر جاهلی نشدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در دهمین روز ماه مبارک رمضان در سلسله جلسات تفسیر سوره روم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: روز دهم ماه مبارک رمضان مصادف با رحلت ام المومنین است که این بانوی بزرگوار جلوه گاه ۱۲ معصوم بزرگوار و مورد مباهات خداوند در نزد ملائکه و مورد افتخار رسول خدا و مورد مباهات ائمه معصومین است.

وی افزود: همواره در طول تاریخ این بانوی بزرگوار مورد افتخار ائمه معصومین بوده است و رسول خدا دائما این بانو را مایه افتخار می دانستند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: دشمنان امروزه روی تزلزل خانواده دست گذاشته اند و با ترویج کاهش فرزند آوری، کاهش ازدواج، افزایش طلاق، ترویج مسائل اباحه گری، همجنس گرایی و روابط آزاد تلاش دارند مباحث خانواده را تحت تاثیر قرار بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تاکید کرد: نگاهی که اسلام به خانواده دارد نگاه معنوی ، آرامش بخش و محبت است اما دشمنان به دنبال از بین بردن این نگاه ها هستند.

وی اظهار داشت: نقش حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها در نظام خانواده و نقش ایشان در موفقیت رسول خدا بسیار مهم است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: همیشه پشت سر یک مرد موفق یک همسر خوب و موفق است و نقش زنان در این موفقیت موثر است و روایات فراوانی مبنی بر تایید این مسئله وجود دارد که نقش حضرت خدیجه سلام الله علیها از مصادیق بارز این مسئله است.

وی در ادامه گفت: حضرت خدیجه حدود ۱۵ سال قبل از اسلام با رسول خدا ازدواج نمودند و در تمام سختی ها در کنار رسول خدا بودند اما همسران دیگر رسول خدا در دوران حکومت پیامبر و در دورانی همسر رسول خدا شدند که دوران قدرت و جایگاه والای اجتماعی حضرت بود.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: زن در کنار فعالیت های اجتماعی و بیرونی که دارد باید خانه داری و کدبانویی خود را حفظ نماید و حفظ کانون خانه به عنوان مهم ترین کانون نباید فراموش بشود و مرد خود را دوست داشته باشد و هیچگاه موجب خشم شوهر خود نشود و رضایت مرد را فراهم و به عهد خود وفا نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خاطر نشان کرد: طبق روایت هیچ شفاعتی برای یک زن در نزد خداوند بالاتر این نیست که اینکه همسرش از او راضی باشد و این بزرگترین شفاعت و امتیاز در نزد خداوند برای یک زن است.

وی یادآور شد: زن می تواند خانه را هم تبدیل به کانون آرامش نماید و می تواند به کانون تلاطم تبدیل نمایند چرا که نقش زنان همانند یک ناخدای کشتی است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: نگاه غرب به همسر یک نگاه شهوانی و جنسی است به همین خاطر به سراغ ازدواج های نادرست رفتند و در دنیای غرب آمار فرزندان نامشروع به مراتب از فرزندان مشروع بالاتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تاکید کرد: نگاه دین به زنان نگاه شهوانی نیست بلکه طبق آیات قرآن خلقت همسران جهت آرامش زوجین است به همین خاطر ثروت و …آرامش نمی آورد بلکه زوجین باید با همدیگر عاشقانه زندگی کنند.

وی افزود: تکریم و احترام مردان توسط زنان بسیار مهم است چرا که زن ریحانه و مرد نیز قوام یک خانواده است و هر یک از زوجین یک جایگاه و مقامی دارند و مقایسه این جایگاه ها اصلا درست نیست و یکی از نکاتی که باید زنان رعایت نمایند این است که حرمت مردان را در داخل خانه خدشه دار نکنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: تنها ظالمانی که در عالم هستی حرمت و احترام دارند والدین هستند و نباید حرمت آن ها شکسته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تاکید کرد: عفت و پاکدامنی حضرت خدیجه سلام الله علیها از دیگر شاخصه های این بانوی بزرگوار است که هیچگاه به فرهنگ عصر جاهلیت آلوده نشدند و در جامعه ای جاهلی به صورت عفیفانه زندگی نمودند.

وی افزود: حضرت خدیجه سلام الله‌علیها یک مدیر اقتصادی موفق و یک کارآفرین نمونه بودند اما هیچگاه مبتلا به مسائل آلوده اقتصادی عصر جاهلی نشدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: رعایت ارزش های دینی با جهاد تبیین صورت می‌گیرد یعنی با گفتار نرم و دلسوزانه بدون برخورد فیزیکی به همین خاطر باید ما هیچگاه موافق برخوردهای تحقیرآمیز و یا همراه با خشونت نیستیم بلکه لازم است با زبان نرم و برخورد با احترام و با کرامت تذکر داده شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: زوجین به صورت لسانی به همدیگر اظهار محبت کنند و حس تقدیر و شکر گزاری را نسبت به همدیگر داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha