شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری وفات حضرت خدیجه (س) در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: حضرت خدیجه(س)، اول بانوی مسلمانی بودند که به فرستاده الهی ایمان آوردند و به عنوان یار و یاور پیامبر(ص) همواره در سخت‌ترین شرایط و لحظات حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، فاطمه بهروز ثانی استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، امروز در مراسم عزاداری وفات حضرت خدیجه(س) که در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مقام معنوی حضرت خدیجه(س) به قدری بالاست که مورد عنایت خاص الهی قرار می‌گیرد و هنگام نزول وحی، خداوند از طریق جبرئیل امین به پیغمبرش می‌فرماید: "ای پیامبر، سلام و درود خاص پروردگار یکتا را به خدیجه برسان".

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) بانوی آگاه و پاک سرشت و دارای فضایل معنوی، اخلاقی و کمالات بسیار بود، افزود: حضرت خدیجه(س) نه تنها در بین مورخین اسلامی، بلکه مورخین غیراسلامی نیز از ایشان به بزرگی و عظمت یاد می‌کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س)، یکی از تجار موفق سرزمین حجاز بودند، اما این تجارت را وسیله انتفاع شخصی خود نمی‌دانستند و اموال خود را از هرگونه آلودگی و مال حرام دور می‌کردند و تمام اموال خویش را از راه حلال کسب نموده و نهایتا همه‌ این اموال و دارایی را به پیامبر اکرم(ص) بخشیدند و پیامبر(ص) نیز تمام آن را در جهت احیا و ترویج دین اسلام صرف نمودند.

وی یادآور شد: حضرت خدیجه(س)، اول بانوی مسلمانی بودند که به فرستاده الهی ایمان آوردند و به عنوان یار و یاور پیامبر(ص) همواره در سخت‌ترین شرایط و لحظات حضور داشتند و وقتی تمام مردم، پیامبر(ص) را تکذیب می‌کردند، حضرت خدیجه(س)، مونس و همدمی بی‌نظیر برای خاتم الانبیاء (ص) بودند.

بهروز ثانی، اظهار کرد: عظمت این بانوی بزرگ اسلام تا حدی است که حضرت محمد(ص)، همواره با یاد کردن از ایشان به نیکی، حضرت خدیجه(س) را جزء برترین زنان امت خویش معرفی می‌کردند.

وی تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) از نظر مقام علمی نیز بسیار والا بودند، به طوری‌که بر تمام زنان و حتی مردان برتری داشتند و این بانوی اسلام به قدری فهمیده و عالمه بودند که وقتی بر پیامبر(ص) وحی نازل می‌شد، حالشان تغییر می‌کرد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی، تأکید کرد: ثروت بی‌اندازه‌ بانوی کرامت، زبانزد بود ولی همه آن را در راه اسلام بخشیده بودند و در لحظات وداع حتی برای خود کفن نداشتند، لذا خداوند متعال کفن‌های بهشتی از طریق جبرئیل امین برای ایشان ارسال نمود.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha