پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ احمد القطان روحانی اهل سنت لبنان و رئیس جمعیت "قولنا و العمل"

حوزه/ شیخ احمد القطان طی موضع گیری سیاسی خود به مناسبت سالگرد «روز سرزمین» بر لزوم حمایت از آرمان فلسطین تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد القطان رئیس جمعیت "قولنا و العمل" و روحانی اهل سنت لبنان طی موضع گیری سیاسی خود به مناسبت سالگرد «روز سرزمین» بر لزوم حمایت از آرمان فلسطین تاکید کرد و گفت: در ایام "روز زمین" زندگی می کنیم و با وجود همه سختی های اقتصادی و در شرایطی که در آن زندگی می کنیم، سرزمین و مقدسات خود و مسجد الاقصی و فلسطین را فراموش نمی کنیم.

وی افزود: به مناسبت روز زمین و غیر از روز زمین، ما به این سرزمین پاک و محل عروج رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)؛ این سرزمینی که خداوند آن را تقدیس و برکت بخشید، بر بازگشت پیروزمندانه به فلسطین متمسک باقی خواهیم ماند.

شیخ القطان اشاره کرد: ما حق بازگشت را فقط برای فلسطینی ها نمی دانیم، بلکه حق بازگشت را برای هر مسلمان و مؤمنی که می خواهد حج خود را تمام کند، می دانیم، بنابراین باید وارد مسجدالاقصی شود تا زیارتش کامل شود.

روحانی اهل سنت لبنان بیان داشت: ما به عنوان امت اسلامی، فلسطین برای ما به عنوان قطب نما می ماند و جهاد و مقاومت در برابر دشمن، به عنوان اساس زندگی ما خواهد بود، زیرا ما امتی هستیم که معتقدیم جهاد تنها راه آزادسازی مقدسات، احیای سرزمین ها و بازگشت تمام فلسطین از دریا تا رودخانه است.

شیخ احمد القطان در پایان تصریح کرد: فلسطین را هرگز فراموش نکنید، در هر دعای خود آن را یاد کنید و تا می توانید فلسطین و مجاهدان را از حمایت های مادی و معنوی خود بهره مند کنید، پس همه ما باید از مردم فلسطین و برادرانمان مستقر در فلسطین، مسجد الاقصی و اطراف بیت المقدس حمایت کنیم؛ زیرا این امر خداوند است و ما باید از این امر حمایت کنیم تا وعده خداوند مبنی بر بازگشت مسجد الاقصی و تمام فلسطین را فراموش نکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha