یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کتابداران استان

حوزه/ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با مشارکت اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و کتاب گسترش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در نشست صمیمی اصحاب کتابخوان و کتابداران کتابخانه های عمومی استان اعلام کرد: اصحاب رسانه تا در کنار اصحاب فرهنگ و کتابخوان جامعه نباشند فرهنگ کتابخوانی گسترش نخواهد یافت و رشدی در این حوزه درکار نخواهد بود و ما از همراهی حوزه رسانه از جمله خانه مطبوعات استان قم که بدون هیچگونه چشم داشت و توقع هزینه در کنار اصحاب کتابخوان و فرهنگ حضور یافته است سپاسگزاریم.

توکلیان ضمن تقدیر از زحمات هیئت با سابقه خادم الرضا (ع) قم عنوان کرد: هیات منظم ترین تشکل مردمی است که نظم قابل توجهی دارد و یکی از دلایلی که ما توانستیم این نظام مقدس را در تمامی عرصه ها حفظ کنیم به برکت عزای اباعبدالله و این هیات هاست.

ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و کتاب گسترش می یابد

تداوم فرهنگ هیئت با کتاب و کتابخوانی

حسن مالکی نژاد نیز در این مراسم از فعالان عرصه فرهنگ، کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد و گفت: این شب ها می بایست به یاد شهدایی باشیم که در حوزه فرهنگ و کتابخوانی فعال بودند.

وی در ادامه با جهانی خواندن فرهنگ اهل بیت (علیه السلام) ابراز امیدواری کرد تا بتوان فرهنگ هیات را تداوم بخشید و معقوله کتابخوانی را به این‌ حوزه وارد کنیم.

کتابداران، سربازان فرهنگی کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی هستند

روح الله امرالهی، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز در این مراسم گفت: کتابداران، سربازان فرهنگی هستند که امانت مهم و چند هزار ساله ای به نام کتاب را در اختیار دارند و وظیفه مهمی در انتقال این امانت به نسل آینده و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان قم را به دوش می کشند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در ادامه ابراز داشت: هیئت خادم الرضا یکی از خلاق ترین هیئت های جهان اسلام است و که همیشه آغازگر فعالیت های نوین بوده است که این فعالیت ها نشان دهنده ارزش های هیئت و بچه هیئتی هاست.

ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و کتاب گسترش می یابد

کتابداران، مهترین عنصر خدمت به کتاب

میثم رشیدی، خبرنگار کتاب نیز در این مراسم ضمن تبریک افتتاح کتابخانه مرکزی قم اظهار داشت: هیچ عنصری برای خدمت به کتاب مهمتر از کتابدار نیست؛ کتابفروش ها مهم هستند اما واقعیت این است که بسیاری از کتابفروشی ها در حال تعطیلی هستند و کسی که زحمات اهالی نشر و کتاب را به مردم مستقیما معرفی می کند کتابدار است که در همه مناطق کشور در حال خدمت هستند و ضریب نفوذ آنها بسیار زیاد است.

وی در ادامه افزود: از دیدگاه من، پایتخت فرهنگی ایران قم است ولی متأسفانه کار های فرهنگی در قم علیرغم مفید و سطح بالا بودن، در رسانه ها کمتر منعکس می شوند که این مشکل می تواند با در نظرگرفتن پیوست رسانه ای برای فعالیت های فرهنگی بهبود یابد.

ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و کتاب گسترش می یابد

در پایان این مراسم از حمید ناطقی مسئول هیات خادم الرضا(ع) و دو نفر از خادمان این هیات نیز از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم تقدیر شد.

ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و کتاب گسترش می یابد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha