یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
فلاحی

حوزه / نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دشمن به‌دنبال تغییر ارزش‌ها در جامعه است، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن رسوخ به شهرهای مذهبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه طرح حجاب و عفاف، دغدغه و مطالبه عموم مردم است، اظهار داشت: در رابطه با موضوع حجاب و عفاف چندین جلسه در مجلس شورای اسلامی برگزار شده و طرحی نیز در این زمینه ارائه شده، اما این طرح به دستور رئیس مجلس متوقف شد.

وی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال تغییر ارزش‌ها در جامعه است، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن رسوخ به شهرهای مذهبی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی، به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و یادآور شد: مسکن، اشتغال، جذب سرمایه‌گذار و مسائل مربوط به آموزش و تربیت، از مهم‌ترین مشکلات همدان است که باید با اولویت قرار دادن آن به دنبال رفع دغدغه‌های مردم بود.

وی با ابراز تأسف از وجود برخی مشکلات در همدان، اظهار کرد: متأسفانه این مشکلات تاب آوری مردم را پایین آورده است، بنابراین با استفاده از نظرات کارشناسان، باید از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه امروز باید پاسخگوی ۲۸ هزار متقاضی طرح مسکن ملی باشیم، گفت: تاکنون در همدان ۱۵ هزار مترمربع زمین کنار فرودگاه تعیین شده و یک هزار و ۴۰۰ واحد نیز در شهرک‌های فرهنگیان، مدنی و بهشتی به همت ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد مسکن برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شهر جدید اکباتانا، از سال ۸۶ پیشنهاد شده اما اقدامات لازم برای آن تاکنون اجرایی نشده است، البته مشکلات تأمین آب شرب و رفع مجاورت با پسماند زباله، در عقب افتادگی این طرح بی تأثیر نبوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی، با تأکید بر اینکه لازم است تا برای احیای واحدهای تولیدی از همه ظرفیت‌ها استفاده شود، یادآور شد: با وجود آنکه مسئولان استان، ارقامی در رابطه با احیای واحدهای تولیدی اعلام می‌کنند، اما آماری درباره احیای واحدهای راکد به ما ارائه نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: در این راستا، رصد، سرکشی از واحدهای تولیدی و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان، به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، از دیگر مشکلات همدان را عدم پیگیری برای جذب سرمایه‌گذار عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تحقق شعار سال را در گرو اجماع مدیران دانستند، بنابراین دستگاه‌های متولی در زمینه جذب سرمایه‌گذار باید خیلی جدی‌تر از گذشته امسال وارد میدان شوند.

وی در بخشی دیگر از این جلسه با بیان اینکه متأسفانه با کمبود چهار هزار معلم مواجه هستیم، گفت: کمبود فضای آموزشی و کمبود معلم از دغدغه‌های مهم حوزه آموزش و تربیت است، بنابراین باید به صورت ویژه برای رفع آن اقدام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی، با با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ مدرسه کانکسی در همدان وجود دارد، خاطرنشان کرد: فراهم کردن زیر ساخت‌های نظام آموزشی، از اولویت‌هایی است که باید به صورت ویژه آن را دید.

وی در پایان به برخی از دغدغه‌ها و مشکلات روستاهای اطراف همدان اشاره کرد و گفت: مشکلاتی همچون تأمین آب، راه روستایی، بهداشت و اشتغالزایی از جمله دغدغه‌ها و مشکلات روستاهای همدان است که به دنبال برطرف کردن این مشکلات هستیم، البته رفع مشکلات آنتن دهی مناسب، اینترنت و فضای آموزشی مناسب از جمله اقداماتی است که در این مدت در روستاها انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha