دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ مقدسی

حوزه/ امام جمعه هل سنت شهر چاه مبارک استان بوشهر گفت: در جمهوری اسلامی ایران به زنان برای حضور در عرصه های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... آزادی کامل داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، شیخ ابراهیم مقدسی امام جمعه اهل سنت شهر چاه مبارک استان بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران حجاب و پوشش کامل زن را یک امر الهی و واجب عنوان کرد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران به زنان برای حضور در عرصه های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... آزادی کامل داده شده است. در حوزه قانون گذاری زنان همچون مردان دارای حقوقی یکسان هستند. نمونه این حق در مجلس شورای اسلامی و شوراها است که زنان با مردان شرایط یکسانی دارند.

وی ادامه داد: حجاب و پوشش کامل بدن زن در اسلام یک امر الهی است و واجب بر زن مسلمان است که باید آن را رعایت کند و در صورت تخلّف واجب است، بر ولی امر او، که دختر یا خواهر یا همسر خود، دستور دهد که حجاب و پوشش اسلامی را رعایت کنند، و آن ها را به این امر الزام کند. در قرآن و سنت پیغمبر خدا به زن مسلمان دستور داده شده است که زن مسلمان باید بدن خود را بپوشاند.

امام جمعه شهر چاه مبارک افزود: حجاب یک امر شخصی و اختیاری نیست که اگر زن بخواهد آن را بپوشد یا نپوشد بلکه امر الهی است، و مرد و زن مؤمن این اختیار را ندارند که هرگاه الله و رسولش به چیزی دستور داده اند آن را انجام بدهند یا ندهند بلکه واجب است بر مرد و زن مؤمن، که از امرالله و رسولش اطاعت کنند.

شیخ مقدسی افزود: در جامعه اسلامی واجب است بر حاکم مسلمان که زنان در ملأ عام دستور دهد که حجاب رعایت کنند و آن ها را به این امر الزام کند.

وی سپس به آزادی زنان در حوزه خانواده اشاره کرد و گفت: در کشور ما قوانین خوبی در حوزه زنان و خانواده وضع شده و در حال اجرا است که همه این قوانین توانسته در ارتقای جایگاه زن پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش مؤثری ایفا کند. در کنار آن زنان در کشور ما از ابزارهای حقوقی بالایی برخوردار هستند که نمونه آن در موضوع طلاق است و قبل از طلاق شرکت در جلسات مشاوره برای آنان الزامی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha