دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم عهد مهدوی

حوزه/ بیش از هزار نفر از بانوان طلبه و دانشجویان استان قم از جمله طلاب جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور در مراسم عهد مهدوی در مسجد مقدس جمکران، زنجیره انسانی تشکیل دادند و به قرائت عهدنامه با امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و بیان مطالبات خود در زمینه رعایت عفاف و حجاب در جامعه پرداختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم عهد مهدوی عصر امروز (۱۹ فروردین) با حضور بیش از هزار نفر از بانوان طلبه و اساتید جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و دانشجویان استان قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم که اساتید،طلاب، دانشجویان، فعالان فرهنگی و بانوان فرهیخته و جمعی از زائران مسجد مقدس جمکران بودند، در صحن اصلی گرد هم آمدند و با تشکیل زنجیره انسانی و در دست داشتن پلاکاردهایی با موضوعات عفاف و حجاب بر لزوم رعایت این فریضه الهی تأکید کردند.

در این مراسم که از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعةالزهرا(س) و با شعار «زن، بندگی، خانواده مهدوی» برگزار شد، پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید و اجرای سرود توسط گروه نوجوانان، عهدنامه ای درباره مطالبات اساتید،طلاب، دانشجویان، فعالان فرهنگی و بانوان فرهیخته ایران اسلامی در راستای رعایت عفاف و حجاب در جامعه قرائت شد و شرکت کنندگان پس از قرائت هر بند این عهدنامه، «یا مهدی ادرکنی، عجّل علی ظهورک» گفتند و در پایان قرائت این میثاق نامه، ۱۲ مرتبه ندای «لبیک یا مهدی(عج)» سردادند.

در این مراسم که همزمان با ۱۷ رمضان، سالروز تأسیس مسجد مقدس جمکران برگزار شد، سرود «سلام فرمانده» توسط شرکت کنندگان همخوانی شد.

شرکت کنندگان پس از تشکیل حلقه انسانی، در شبستان کربلا حضور یافتند که برنامه‌های مختلف از جمله قرائت دسته جمعی سوره هایی از قرآن کریم، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی از اساتید حوزه و سخنران مسجد مقدس جمکران درباره عفاف و حجاب و ایجاد خانواده مهدوی، مدیحه سرایی به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام و اقامه نماز جماعت برگزار شد.

در پایان این مراسم، شرکت کنندگان در ضیافت افطاری حضور یافتند و میهمان سفره کریمانه امام حسن مجتبی علیه‌السلام و امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در مسجد مقدس جمکران شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha