سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
بانوان طلبه کرمانی

حوزه/ نشست «الگوگیری از سیره امام علی علیه‌السلام در برخورد با مسائل روز جامعه» در رفسنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، سکینه آفرند صبح امروز در نشست «الگوگیری از سیره امیرمؤمنان علی علیه‌السلام در برخورد با مسائل روز جامعه» که با حضور بانوان طلبه در مؤسسه آموزش عالی حضرت زینب کبری علیهاالسلام رفسنجان برگزار شد به تبیین و تشریح این موضوع پرداخت.

وی، بانوان طلبه را به بهره مندی از شب ها و روزهای پایانی ماه رمضان در قرائت قرآن، مناجات با پروردگار، ادعیه خوانی و کمک به دیگران فراخواند و رفع گرفتاری نیازمندان را یکی از مصادیق پیروی از سیره امام علی علیه السلام برشمرد.

فعال فرهنگی با بیان نمونه‌هایی از حوادث و وقایع زندگی امیرمؤمنان حضرت علی علیه‌السلام از جمله غصب خلافت و جانشینی ایشان بعد از رسول‌اکرم صلی‌الله‌علیه‌ وآله‌ و سلم، یورش و سوزاندن درب خانه وحی، بستن دستان حضرت و ده ها حوادث دیگر، در تبیین سیره حضرت در برخورد با حوادث و مسائل روز جامعه اظهار داشت: موضع حضرت همه جانبه همراه با بصیرت و با در نظر گرفتن شرایط حفظ اسلام و امور مسلمین پس از پیامبر(ص)بود که در بعضی موارد حتی به خلفا نیز یاری می رساند.

خانم آفرند، بعد از شنیدن نظرات بعضی از طلاب شرکت کننده، خاطرنشان کرد: در تمامی موقعیت‌ها و حوادث، حضرت به بقای دین مبین اسلام و ایجاد اتحاد، وحدت و جلوگیری از بروز تفرقه در بین مسلمانان توجه ویژه داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha