شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برگزاری نشست مطالبه گری امربه معروف ونهی ازمنکر در مدرسه فاطمیه کارون

حوزه/ نشست مطالبه گری امربه معروف و نهی ازمنکر در مدرسه فاطمیه کارون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست مطالبه گری امر به معروف و نهی از منکر با حضورحجت الاسلام محسن ریسمان سنج معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر استان خوزستان، طلاب و کادر در مدرسه فاطمیه کارون برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام ریسمان سنج با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ سال قبل از نظام جمهوری اسلامی حکومت شاهنشاهی بر مردم حاکم بود، اظهار کرد: نظام سلطنتی که بر مردم حاکم بود به این معناست که اراده یک نفر بر همه مردم ایران حاکم بود و مردم حق اعتراض نداشتند و فقط مطیع اوامر شاه بودند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حکومت دیکتاتوری را به مردم‌سالاری تغییر داد، گفت: ولایت فقیه مانع دیکتاتوری است و از آرمان های اسلامی و مردم محافظت می کند.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با اشاره به این حدیث پیامبراکرم (ص) "کلکم راعِِ و کلکُم مسئول عن رعیته " عنوان کرد: تمامی افراد جامعه اسلامی مسئولیت دارند و تا آنان برای سعادت جامعه خود اقدام نکنند نمی توانند بقیه را مسئول مشکلات و انحرافات بدانند.

حجت الاسلام ریسمان سنج اضافه کرد: محدوده ی امر به معروف و نهی از منکر منحصر به قشر خاصی نیست و تمام اقشار را در بر می‌گیرد.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر ریشه در رحمت خداوند دارد و سبب دوستی و مهر و محبت است.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با اشاره به آیه "إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ" عنوان کرد: خداوند متعال مودت و دوستی را بین مومنان قرار داده و به خاطر همین مهر و محبت است که انسان هرچیزی را که برای خود می پسندد باید برای دیگران نیز بپسندد.

وی ادامه داد: با اجرای امر به عروف و نهی از منکر می توانیم یک اجتماع سالم، شاد و بدون هیچگونه انحرافی داشته باشیم‌ که افراد آن با محبت و آرامش کنار هم زندگی کنند.

ریسمان سنج در پایان با اشاره به اینکه امر به معروف ونهی از منکر در جامعه غریب و ناشناخته است، عنوان کرد: طلاب و مبلغین مسئول دین مردم هستند و باید نسبت به احیای این امر فعال باشند.

امر به معروف و نهی از منکر منحصر به قشر خاصی نیست


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زینب علوی مرام IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    0 0
    جلسه عالی بوداستفاده وافی وکافی بردیم