شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اقامه نماز عید سعید فطر در سمنان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر مطالبه به حق مردم برای نظارت بر بازارها گفت: مردم از مسئولان سوال می‌کنند چرا قیمت یک کالا در دو فروشگاه نزدیک به هم این اندازه تفاوت دارد؟

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه‌های نماز عید فطر شهرستان سمنان، با تبریک فرارسیدن عید فطر به عموم مردم استان گفت: امیدواریم برکات و فیوضات ماه مبارک رمضانِ امسال، تا ماه رمضان آینده ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) اظهار کرد: روز عید فطر، روز اعطای جایزه به مؤمنان و روزه‌داران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: حضور در نمازهای جمعه و جماعات و نیز انس با قرآن کریم یکی از توفیقاتی بود که در ماه مبارک رمضان شامل حال بندگان خدا شد که امیدواریم در طول سال نیز ادامه یابد.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: برخی افراد نیز توفیق روزه‌داری و تقرب به درگاه خداوند در ماه مبارک رمضان را از دست دادند که البته راه توبه و بازگشت به خدا، هنوز هم به روی آنان باز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید فطر شهرستان سمنان با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جدید گفت: ایشان از دولت سیزدهم خواستند به مشکلات و نگرانی‌های مردم بویژه اقشار آسیب پذیر و محروم رسیدگی کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با یادآوری مشکلات متعدد اقتصادی بویژه گرانی و تورم اظهار کرد: رفع مسائل معیشتی مردم باید در اولویت قرار گیرد، هرچند نباید از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اساسی در اقتصاد غافل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر مطالبه به حق مردم برای نظارت بر بازارها افزود: مردم از مسئولان سوال می‌کنند چرا قیمت یک کالا در دو فروشگاه نزدیک به هم این اندازه تفاوت دارد؟

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، نظارت و کنترل مستمر بازارها را یکی از وظایف اصلی مسئولان در شرایط کنونی دانست و گفت: مردم توقع دارند بازارها از یک ثبات نسبی در قیمت‌ها برخوردار باشند و تبعیض و گران‌فروشی در بازار وجود نداشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مهمترین وظیفه دولت برای تحقق رشد تولید است اظهار کرد: رشد بخش تولید بدون تردید به مهار تورم کمک خواهد کرد.

امام جمعه سمنان با قدردانی از افرادی که سرمایه خود را در بخش تولید هزینه می‌کنند گفت: درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری در بخش تولید، از آنجا که به اشتغال زایی در کشور می‌انجامد برکات فراوانی به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی استفاده بهینه از منابع و معادن و پرهیز از خام فروشی را یکی از راهکارهای رشد تولید عنوان کرد و افزود: کاهش کاغذبازی و تشریفات اداری نیز می‌تواند به رونق تولید در کشور منجر شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه در توزیع امکانات و فرصت‌ها نباید تفاوتی میان روستاییان و شهرنشینان وجود داشته باشد تصریح کرد: امیدواریم سال پیش رو، سالی سرشار از گشایش‌های اقتصادی و همراه با رفاه نسبی در کشور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی به نقش مردم در تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی، اتلاف منابع انرژی و پایین بودن بهره‌وری و کاهش محبت اجتماعی از آن دسته آسیب‌هایی است که می‌تواند ساختار اقتصادی کشور را تحت‌تأثیر قرار دهد.

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: مردم باید بیش از پیش از تولیدات داخلی حمایت کنند تا تولیدکنندگان، رغبت بیشتری برای افزایش تولیدات خود داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha