یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فلاح

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد مقدس به تبیین اهمیت علوم انسانی در سطح دنیا پرداخت و گفت: متاسفانه شرایطی ایجاد شده که نخبگان، علوم انسانی را خلوت و عمدتا به سوی رشته‌های علوم پایه گرایش پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، رویداد دانش‌آموزی با موضوع «دیداری نو با حوزه و روحانیت»، عصر امروز در اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با حضور دانش آموزان از مدارس این استان و در راستای تغییر نگاه نوجوانان به مسیر طلبگی و پاسخگویی به شبهات آنان ویژه علاقه‌مندان ورود به حوزه‌ علمیه، توسط مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) و با حمایت معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

حجت الاسلام فلاح، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد مقدس در این رویداد به تبیین اهمیت و جایگاه علوم انسانی در سطح دنیا پرداخت و با بیان اینکه امروزه عمده المپیادهای علمی در جهان در رشته‌های علوم پایه برگزار می‌شوند اما مدیریت یک کشور در دستان توانمندان در عرصه علوم انسانی و اسلامی است، اظهار داشت: اهمیت رشته‌هایی همچون علوم سیاسی، فلسفه، روانشناسی و اقتصاد اسلامی در اداره جامعه، فراتر از علوم پایه است.

وی با بیان اینکه کشورهای برخوردار از توسعه، دارای مدال‌های برتر در عرصه علوم انسانی بوده و بدین جهت، بر حسب اهمیت و ضرورت علوم انسانی، می‌طلبد تا استعدادها و توانمندی‌های دانش آموزان با ورود به حوزه در عرصه علوم انسانی متجلی شوند، خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایطی در مدت اخیر ایجاد شده که نخبگان و استعدادهای برتر، علوم انسانی را خلوت و عمدتا به سوی رشته‌های علوم پایه گرایش پیدا کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد، با بیان اینکه اعتقاد داریم علوم اسلامی، متولی علوم انسانی نیز هست و می‌خواهد ابعاد گوناگون یک انسان را مدیریت کند، خاطرنشان کرد: یک طلبه پس از ورود به حوزه، خود را در عرصه‌های گوناگون توانمند می‌کند و حوزه علمیه خراسان نیز این زمینه را برای طلبه در شکوفایی استعدادها مهیا می‌کند.

حجت الاسلام فلاح، به تبیین جایگاه علوم حوزوی در میان رشته‌های دانشگاهی پرداخت و با بیان اینکه طی مدارج علمی، از سطح یک تا چهار (کارشناسی تا دکتری) ارزش فراتر از مطالعات دانشگاهی دارد، تأکید کرد: طلاب برخوردار از غنا و توانمندی‌های علمی، می‌توانند در زمینه‌های گوناگون و روز فضای جامعه اسلامی، اثرگذار و صاحب نقش باشند و چه در عرصه تدریس و چه ارائه خدمات اجتماعی موفق عمل کنند.

وی با بیان اینکه طلبه محصل در حوزه، در دوران تحصیل خود به درس‌ها، رشته‌ها و مباحث علمی گوناگون ورود پیدا می‌کند که شاید چنین شرایطی در فضای دانشگاهی کمتر در عرصه حیات علمی او محقق شود، عنوان کرد: فضا برای تربیت و پرورش سربازان امام زمان(عج) در حوزه علمیه، بیش از همیشه فراهم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد، در ادامه به پاسخ پرسش دانش آموزان در باب نظام آموزش حوزه، زمینه‌ها و شرایط ورود و فضای دانش اندوزی و دانش ورزی در این مهد علمی پرداخت و ابراز کرد: طلاب بلند همتند و کار تربیتی‌شان تا پایان عمر طلبگی مستمرا ادامه دارد، در برف سنگین سال ۸۶ درس‌های ما نزد اساتید معظم حوزه خراسان هیچ‌یک تعطیل نشد، در هر شرایط پای درس و بحث و ارائه خدمات اجتماعی بوده و هستیم که ذی طلبگی نیز همین است.

حجت الاسلام فلاح، در توصیه ای به دانش آموزان در بدو ورود به حوزه، از آنان خواست تا قرآن و نهج البلاغه را پایه خود بدانند و گفت: خوب درس بخوانید تا بتوانید خود را رشد دهید و در راستای بارورسازی دروس و علوم تلاش کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha