شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ایت الله خاتمی

 حوزه / امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که پای عَلَم انقلاب و نظام تا آخرین نفس و قطره خونمان ایستاده ایم، گفت: بعد از اغتشاشات آمریکایی اسرائیلی، حضور گسترده مردم در مراسم ۲۲ بهمن سال گذشته جلوه ای از «فتح ابصارکم» بود. این راهپیمایی در ده سال اخیر بی سابقه بود و همه شهرها و روستاها آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله سید احمد خاتمی شب گذشته در جمع مردم استان قزوین در مسجد امام حسن عسکری(ع) شهرک کوثر با تسلیت سال روز شهادت امام صادق(ع)، گفت: تا زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) فرصت طلایی تبیین دین برای امامان فراهم نشد و در زمان ایشان جهاد بزرگ فرهنگی با تربیت ۴ هزار شاگرد اتفاق افتاد که ابعاد گسترده دین را تبیین کردند. اگر تلاش فرهنگی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نبود از اسلام ناب محمدی چیزی جز خرافات باقی نمی ماند وامروز هر چه از اسلام وجود دارد به برکت جهاد عظیم فرهنگی امام صادق(ع) بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: مکتب تشیع که ما برآنیم پیامبر(ص) آن را نشان داد، چارچوب‌های متقن و مستند داشت و متأسفانه تا زمان امام صادق علیه‌السلام به امامان فرصت ندادند که این چارچوب تبیین شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شیعه یاور امام صادق(ع) اهل بصیرت است. خداوند چشم شما را بینا قرار داده تا واقعیات و حقایق را خوب درک کرده و به درستی تحلیل کنید.

آیت الله خاتمی در ادامه افزود: بعد از اغتشاشات آمریکایی اسرائیلی، حضور گسترده مردم در مراسم ۲۲ بهمن سال گذشته جلوه ای از «فتح ابصارکم» بود. این راهپیمایی در ده سال اخیر بی سابقه بود و همه شهرها و روستاها آمدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ۴۴ سال از عمر این نظام اسلامی با عزت و اقتدار گذشت. در طول این مدت بر خلاف ادعای زورگویان که به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید با حاکمیت استبداد بودند، خاورمیانه جدید با محوریت جبهه مقاومت شکل گرفت. اما سؤال این است شیطنت های دشمنان تا کی ادامه دارد؟ تا وقتی ما پای دین ایستادیم و با افتخار می گوییم پرچم ما پرچم الله اکبر است.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: این انقلاب ماندنی است. اینها مدام شیطنت می کنند تا نور خدا را خاموش کنند. خدا می خواهد دین بماند و مکتب بماند. این اراده خداست که اسلام ناب محمدی که تجلی یافته در مکتب اهل بیت(ع) است عالم‌گیر شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: همه امکاناتشان را در اختیار اغتشاشات قرار دادند و به همین دلیل است که شما مردم شعار «مرگ بر آمریکا» از دهانتان نمی افتد و در این ایام شاهد شهادت عزیزانمان بودیم و نشان دادند باب و باغ شهادت باز و با نشاط است و آنها که در راه خدا کشته شدند اعمالشان از بین رفتنی نیست و به برکت خون آنها این نظام مانده و خواهد ماند و ما پای عَلَم این نظام و انقلاب تا آخرین نفس و قطره خونمان ایستاده ایم.

آیت الله خاتمی بیان کرد: در این مدت شاهد وحشی گری اغتشاشگران، قرآن سوزی، مسجد سوزی، حجاب از سر زن مسلمان برداشتن و مأموران امنیتی را لب تیغ قرار دادن بودیم که نمونه این اقدامات را منافقین داشتند و این ها دومین بعد از منافقین در وحشی گری بودند. در حالی که زندگی عادی مردم ادامه دارد، هر روز در شبکه های معاند و ضدانقلاب سخن از اغتشاش در ایران است.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه به سابقه درخشان حوزه علمیه استان قزوین اشاره و عنوان کرد: استان قزوین به ویژه حوزه علمیه قزوین سابقه درخشان و جایگاه شایسته ای در کشور داشته و توانسته بسیاری از علما و فرزانگان و شخصیتهای برجسته را تحویل نظام مقدس جمهوری اسلامی دهد.

وی همچنین به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: دشمنان تلاش می کنند زمینه حضور کمرنگ مردم در این آزمون بزرگ را فراهم آورند، ولی ملت ایران همیشه با حضور حداکثری و باشکوه خود در پای صندوق های رای پاسخ دندان شکنی به یاوه گویان و یاوه سرایان داده اند و این بار هم خواهند داد.

پای عَلَم انقلاب و نظام تا آخرین نفس و قطره خونمان ایستاده ایم

پای عَلَم انقلاب و نظام تا آخرین نفس و قطره خونمان ایستاده ایم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha